کد خبر : 18840
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 14:29

تاکسی های خطی اجازه فعالیت در تاکسی های اینترنتی را ندارند

تاکسی های خطی اجازه فعالیت در تاکسی های اینترنتی را ندارند
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید می کند که تاکسی های خطی اجازه فعالیت در تاکسی های اینترنتی را ندارند اما سازمان تاکسیرانی هم تکلیف دارد که سامانه برخط تاکسی را راه اندازی کند .

به گزارش اقتصاد پرس؛ گاهی تاکسی های تهران غیب می شوند، این اتفاق مربوط به زمان های پرترافیک و روزهای بارانی نیست .در یک روز معمولی اگر ساعت ۱۶ سری به برخی خطوط تاکسی بزنید با صف های طولانی مسافران رو به رو می شوید و ایستگاه خالی از تاکسی . همان زمان درخواست تاکسی اینترنتی می کنید . یک تاکسی سمند فرسوده درخواست شما را قبول می کند و دقیقه بعد سوار تاکسی شده اید و در مسیر خانه هستید .

اما تاکسی هایی که از امتیاز کارت سوخت تاکسی و مجوز رایگان به محدوده طرح ترافیک برخوردار هستند، اجازه فعالیت در تاکسی های اینترنتی را دارند ؟ سید جعفرتشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به اکوایران می گوید : براساس مصوبه ای که شورای اسلامی شهر تهران در نرخ گذاری کرایه تاکسی ها داشتند ،شهرداری تهران ملزم است که سامانه برخط را برای تاکسی های تهران راه اندازی کنند تا امکان این که بخشی از خدمات به صورت تاکسی برخط در تهران داده شود ، وجود داشته باشد .

او ادامه می دهد :‌ این تکلیف تا کنون توسط شهرداری تهران انجام نشده است. اصل تاکسی برخط مورد تایید مدیریت شهری تهران است که باید راه اندازی شود و نظام نرخ گذاریش را بایستی شهرداری به شورای شهر پیشنهاد دهد که این کار هم هنوز انجام نشده است.

نظارت بر تاکسی های گردشی

رییس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران تاکید می کند :‌این که تاکسی های خطی، تاکسی هایی که مبدأ مشخصی دارند بخواهند به صورت تاکسی برخط کار کنند این اجازه را نخواهند داشت و باید در همان خط تعیین شده کار کنند و اگر در ساعاتی مسافر کم داشته باشند بایستی با نظارت سازمان تاکسی رانی به تعدادی از آنها اجازه داده شود که در سایر فعالیت ها مشغول شوند.قبل از این که بخواهیم بگوییم حضور تاکسی ها در شرکت های تاکسی برخط مجاز یا غیرمجاز است، باید بگوییم اصل سامانه برخط مورد تاکید شورای شهر است و شهرداری ملزم به اجرا است و تاکسی های خطی مگر با اجازه سازمان تاکسی رانی بتوانند جا به جا شوند وگرنه باید در خط خودشان باشند؛ اما تاکسی های گردشی که نظام نظارتی خوبی بر آنها وجود ندارد با این سیستم می شود آنها را قابل کنترل کرد.

پیش از این نیز محسن هرمزی؛معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در این رابطه گفته بود :‌خدمات درحوزه تاکسیرانی خدمت به صورت متمرکز نیست و ۷۰ هزار تاکسی در تهران وجود دارد که همه در حال سرویس دهی نیستند و آشفتگی های این حوزه ساماندهی می شود.

شهرداری تهران پیش از این نیز تجربه ایجاد سامانه تاکسی برخط به نام «کارپینو» را داشت اما این تجربه موفقیت آمیز نبود .

در نخستین جلسات شورای شهر ششم ، میثم مظفر عضو شورای شهر که زمانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بود به تعطیلی اپلیکشین کارپینو اشاره کرد و این اقدام را غیرقابل قبول دانست به گفته او این اپلیکیشن شرایطی را فراهم کرده بود تا شهروندان بتوانند به راحتی تاکسی ون و یا تاکسی بانوان را در اختیار بگیرند اما مشخص نیست به چه بهایی این اپلیکیشن توسط تاکسیرانی فروخته شد.

اکوایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.