کد خبر : 13973
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 18:11

جولان گرانی در بازار مواد غذایی؛ قیمت آش دوبرابر شد!

جولان گرانی در بازار مواد غذایی؛ قیمت آش دوبرابر شد!

قیمت انواع آش نسبت به ابتدای امسال افزایش دوبرابری داشته است درحالیکه حبوبات به عنوان ماده اولیه این غذا کاهش قیمت داشته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در حالی که شاهد کاهش قیمت حبوبات از ابتدای سال هستیم که قیمت آش در این بازه زمانی بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش همشهری، در حالی که هر کیلو لوبیا چیتی در فروردین‌ماه امسال ۸۰ هزار تومان بود، در تیرماه به ۷۸ هزار تومان کاهش یافت و با تداوم روند کاهش قیمت‌ حبوبات، در حال حاضر قیمت هر کیلو لوبیا چیتی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری به ۷۴ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو نخود هم از ۶۵ هزار تومان در فروردین به ۵۶ هزار تومان در مهرماه کاهش یافته است.

اما در حالی شاهد کاهش قیمت حبوبات هستیم که قیمت آش نه تنها کاهش نیافته بلکه از ابتدای سال تا الان بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

در ماه رمضان امسال که مصادف با فروردین‌ماه بود، نرخ مصوب هر کیلو آش شله‌ قلمکار بدون مخلفات ۶۵ هزار تومان، آش شله‌ قلمکار با مخلفات ۷۵ هزار تومان، هر کیلو آش رشته ۵۵ هزار تومان اعلام شد. هر کیلو هلیم بدون مخلفات هم ۷۵ هزار تومان و هر کیلو هلیم با مخلفات ۸۵ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

اما مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت آش و هلیم نسبت به ابتدای سال با افزایش دوبرابری قیمت‌ها همراه بوده است.

در حال حاضر، در آشکده‌های سطح شهر تهران هر کیلو انواع آش رشته، آش دوغ و آش شله‌قلمکار به قیمت ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود که آش شله‌قلمکار از همه گران‌تر است. قیمت هر پرس انواع آش هم از ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان است.

همچنین، هر کیلو عدسی از ۱۲۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان و هر کیلو هلیم از ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت هر پرس هلیم و عدسی هم مانند قیمت آش بین ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان است.

بر حسب قیمت‌های بالا، خرید ۲ کیلو آش یا هلیم تا ۳۰۰ هزار تومان برای شما تمام می‌شود. اگر هم بخواهید در همان آشکده آش خود را نوش جان کنید تا از دهن نیفتد اگر جمع شما ۴ نفره باشد برای سفارش ۴ پرس آش یا هلیم باید حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.