کد خبر : 4807
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 8:37

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری خبر داد؛

سامانه شاخص های ترافیکی راه اندازی شد

سامانه شاخص های ترافیکی راه اندازی شد
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری گفت: سامانه شاخص‌های ترافیکی در ایام اربعین به منظور رصد زمان سفر مسیرهای منتهی به مرزهای کشور و شناسایی نقاط پر ترافیک راه اندازی شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد تیموری گفت: سامانه شاخص های ترافیکی به منظور بررسی نقاط گلوگاهی منجر به ترافیک و مدیریت بهتر شرایط ترافیکی در محورهای منتهی به مرز های کشور به ویژه شهید سلیمانی در ایام سفرهای اربعین راه اندازی شده است. با استفاده از تصاویر دریافتی از نقشه‌های ترافیکی بر خط گوگل، نقاط شروع صف ترافیک، ساعت شروع ترافیک، پردازش و تحلیل آن نقطه به عنوان گلوگاه ترافیکی درنظر گرفته می شود.

به گفته معاون برنامه ریزی سازمان راهداری در این سامانه، نقاط دارای گلوگاه دائمی و غیر دائمی به صورت برخط با استفاده از پردازش تصویر وضعیت ترافیک و تحلیل سابقه وضعیت ترافیک سنگین و راهبندان بر اساس شروع ترافیک مشخص می‌شوند.

او بیان کرد: با شناسایی نقاط مختلفی که دارای ترافیک سنگین و راهبندان هستند. طول صف خودرویی در مسیر محاسبه و گزارش می‌شود.

تاثیر راه اندازی این سامانه

تیموری گفت: با استفاده از سامانه ، زمان سفر قطعات مختلف بر اساس ترافیک محاسبه می‌شود. بر اساس تصاویر دریافتی از گوگل به منظور رصد زمان سفر مسیرهای منتهی به مرز طول صف ایجاد شده در مقاطع مختلف مسیرهای منتهی به مرز مهران محاسبه و هر ۱۵ دقیقه یک بار کل شبکه محورهای منتهی به مهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: با استفاده از محاسبه زمان سفر در بازه های متوالی، با در نظر گرفتن تغییرات زمان سفر در دوره های زمانی مختلف، بازه هایی که جریان ترافیک دچار اختلال می‌شود شناسایی خواهد شد. با استفاده از تشخیص نقاط گلوگاهی می توان نسبت به ترافیک و بهبود جریان تردد اقدام کرد.

او گفت: با راه اندازی این سامانه اعلام شده و تاثیر آن در شناسایی گلوگاه های ترافیکی، امکان مدیریت سفر مطلوب تر برای زائران حضرت اباعبدالله(ع) فراهم می شود.

تیموری گفت: به زودی این سامانه در مرزهای خسروی، شلمچه و چزابه باشماق، تمرچین راه اندازی می شود‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.