کد خبر : 13106
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 11:26

سفرهای زیارتی به سوریه متوقف شد

سفرهای زیارتی به سوریه متوقف شد
سفرهای زیارتی به سوریه به دلیل ناآرامی‌ها در منطقه و درگیری‌ها در فلسطین اشغالی به طور موقت متوقف شده است.

 

به گزارش اقتصاد پرس؛ سفرهای زیارتی به سوریه که از اوایل سال جاری و پس از توافق ایران و سوریه برای اعزام زائران به حرم‌های مطهر حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما از سر گرفته شده بود، به طور موقت متوقف شد.

دلیل توقف سفرهای زیارتی به سوریه، ناآرامی‌ها در منطقه و درگیری‌ها در فلسطین اشغالی است که با توجه به اهمیت حفظ سلامت و امنیت زائران تا اطلاع ثانوی هیچ زائری در قالب کاروان سازمان حج و زیارت به سوریه اعزام نمی‌شود.

پیش از این، روزهای سه‌شنبه یک پرواز از تهران به دمشق حدود ۸۵ زائر ایرانی را در قالب ۲ کاروان به سوریه منتقل می‌کرد. البته سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از تلاش برای برقراری سفرهای زیارتی به سوریه از شهرهای مختلف کشور خبر داده بود که تاکنون این امر محقق نشده است.

بر اساس توافق بین ایران و سوریه، سالانه ۵۰ هزار زائر ایرانی عازم حرم‌های مطهر سوریه می‌شوند که به دلیل محدودیت پروازی و همراه نشدن شرکت‌های هوایی مختلف برای انتقال زائران در این مسیر، سفر به دمشق فقط از تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد و در هر ماه حداکثر ۳۵۰ نفر به این کشور اعزام شدند.

سال گذشته پس از رونق گرفتن سفر به سوریه، به دلیل مشکل فنی در فرودگاه دمشق و حملات صهیونیست‌ها، سفر به سوریه از خرداد ۱۴۰۱ متوقف شد و با وجود مذاکرات مسوولان، شرکت‌های هواپیمایی حاضر به انتقال زائران به سوریه نشدند تا اینکه از آبان همان سال این سفرها به صورت محدود از مشهد برقرار شد و از تهران هیچ اعزامی صورت نگرفت.

 

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.