کد خبر : 20347
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 9:07

معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد:

تعرفه تجاری میان ایران و سوریه صفر می‌شود

تعرفه تجاری میان ایران و سوریه صفر می‌شود

سند موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و سوریه به امضا رسید که صفر شدن تعرفه تجاری میان دو کشور یکی از بندهای آن است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ معاون اول رئیس‌جمهور گفت: صفر شدن تعرفه تجاری ایران و سوریه و توافق برای ایجاد کشتیرانی منظم و توسعه حمل و نقل میان دوکشور از دستاوردهای مذاکره با نخست‌وزیر این کشور است.

محمد مخبر در نشست مطبوعاتی مشترک با حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه که در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد برگزار شد، افزود: ارتباط با سوریه جزو راهبرد‌های ایران است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید کرده اند و رئیس‌جمهور نیز پافشاری جدی دارند و در سفر رئیس‌جمهور گشایش‌های خوبی در روابط دوجانبه ایجاد شد که ما با قوت این توافقات را پیگیری می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: پانزدهمین اجلاس کمیته عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور بعد از وقفه طولانی به خوبی برگزار شد، در این اجلاس شش سند میان طرفین به امضا رسید که شامل موافقتنامه‌های تجارت آزاد، یادداشت‌های تفاهم در زمینه‌های گردشگری، موزه، رسانه و کتابخانه است.

مخبر افزود: از جمله دستاورد‌های مهم مذاکرات امروز باید به توافق بر ایجاد کشتیرانی منظم و توسعه حمل و نقل میان دو کشور اشاره کرد.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دلیل هیمنه‌ای که از آن‌ها شکسته شده است برای جبران این شکست، به شهادت زنان و کودکان روی آورده‌اند.

وی افزود: باید همه کشور‌های آزاد به ویژه مسلمان به کمک بیایند و جلوی این فجایع را بگیرند و مسببین و مباشرین آن را محاکمه کنند.

مخبر افزود: عملیات طوفان الاقصی توانست هم‌افزایی و انسجام رویکرد جریان‌های مقاومت را به منصه ظهور برساند و پیوستگی اضلاع جبهه مقاومت را متجلی کند و این یکپارچگی، سخت‌ترین شکست را برای صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها رقم خواهد زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.