کد خبر : 10433
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 17:41

توسعه همکاری حمل و نقلی ایران و عراق

توسعه همکاری حمل و نقلی ایران و عراق
در دیدار رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای با معاون وزیر تجارت و سفیر جمهوری عراق در ایران، توسعه همکاری‌های تجاری و حمل و نقل بین المللی جاده‌ای بین ایران و عراق مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ از سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، «داریوش امانی» معاون وزیر و رئیس این سازمان در این دیدار، از میزبانی مطلوب و مهمان نوازی دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد و افزود: این اقدام شایسته و بازگشت میلیونی زائران در کمال امنیت و صحت به کشور نشان دهنده همکاری خوب و تعامل سازنده بین دو کشور است و امید است با استمرار این همکاری ها، روابط و مناسبات تجاری و حمل و نقلی تقویت و توسعه پیدا کند.

امانی با بیان این که طی سال‌های گذشته حجم فعالیت‌های تجاری بین دو کشور رشد فزاینده‌ای داشته است، بیان کرد: توسعه همکاری‌های بین‌المللی جاده‌ای با کشور عراق از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و این سازمان آمادگی دارد در انتقال تجارب و دانش فنی در زمینه‌های نگهداری راه ها، تاسیسات بین راهی، سیستم‌های هوشمند و غیره با کشور عراق همکاری کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار امیدواری کرد : با الحاق عراق به کنوانسیون تیر و ظرفیت خوب دو کشور بتوان در بهره گیری از کریدورهای ترانزیتی فعال‌تر عمل کرده و حجم فعالیت‌های اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

توسعه مبادلات ترانزیتی از مسیر دو کشور

براساس این گزارش «ستار جبار الجابری»، معاون وزیر تجارت عراق طی سخنانی در پاسخ به تقدیر به عمل آمده از میزبانی زائران اربعین حسینی اظهارداشت: همه زائران برای ما قابل احترام و ارزشمند هستند و ما خادم همه هستیم و هر چه داریم از برکات سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

وی افزود: در راستای برگزاری نشست کمیسیون حمل‌و نقل بین المللی جاده ای دو کشور در اسفندماه سال گذشته، بررسی های کارشناسی انجام شده و امید است با پیگیری مقامات دو کشور، مفاد موافقتنامه منعقد شود و مناسبات تجاری و حمل و نقلی گسترش یابد.

همچنین، نصیرعبدامحسن عبدالله سفیر جمهوری عراق در ایران، روند فعالیت‌ها و اقدامات کشورمان را در توسعه و بهسازی راه ها و زیرساخت‌های ترانزیتی مثبت ارزیابی کرد و گفت:
دولت عراق آماده هرگونه همکاری در زمینه توسعه مبادلات تجاری و ترانزیتی از مسیر دو کشور می‌باشد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.