کد خبر : 14028
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 18:45

محسن رضایی از کدام چشمه‌های ثروت می‌گوید؟

محسن رضایی از کدام چشمه‌های ثروت می‌گوید؟

محسن رضایی با اعلام اینکه ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور شناسایی شده است گفت: کشور فقط از طریق ایجاد کُریدورهای شمال و جنوب و شرق و غرب می‌تواند سالانه تا ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از شناسایی ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور خبر داد.

محسن رضایی در نشست اقتصادی استانداران سراسر کشور گفت: در هر استان چند مورد از این چشمه‌های ثروت وجود دارد؛ نقاطی که کالای خوب رقابتی تولید می‌کنند اما چون شبکه نیستند و حمایت نمی‌شوند، بازار ندارند و تشکیل واسطه برای ورودشان به بازارهای بین‌المللی رشد نمی‌کند.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: کشور اگر هیچ کار تولیدی هم نکند فقط از طریق ایجاد کُریدورهای شمال و جنوب و شرق و غرب می‌تواند سالانه تا ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

رضایی با تشریح موقعیت استثنایی کشور در حوزه ترانزیت گفت: با نگاهی به نقشه اقتصادی تاریخ متوجه می‌شویم که توسعه در دنیا یا به‌صورت تدریجی صورت گرفته است. ما مدل خودمان را می خواهیم؛ نه شرق و نه غرب مدل توسعه‌ ایران نیست اما از تجربه و دانش آنها باید استفاده کرد.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور شناسایی شده و در هر استان چندین مورد از این چشمه‌های ثروت وجود دارد؛ این چشمه‌های ثروت نقاطی هستند که کالای خوب رقابتی تولید می‌کنند اما چون بازار ندارند، حمایت نمی‌شوند و شبکه نیستند، تشکیل واسطه برای ورودشان به بازارهای بین‌المللی رشد نمی‌کند.

رضایی ادامه داد: ما نمی‌توانیم مدل شرق یا غرب را پیش ببریم و باید مدل خود را داشته باشیم. باید بفهمیم در هر استان چشمه‌های ثروت کجاست و این چشمه‌ها نباید با دوپینگ ایجاد شود و باید به‌صورت استعداد و بالقوه موجود باشند.

/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.