کد خبر : 11066
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 14:30

تولید، ورود و ترخیص دستگاه‌های سولاریوم ممنوع شد

تولید، ورود و ترخیص دستگاه‌های سولاریوم ممنوع شد
طبق اعلام دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد ایران «دستگاه‌های سولاریوم» فاقد هرگونه مجوز تولید، ورود و ترخیص بوده و تأمین، عرضه و استفاده از آن ممنوع و قابل پیگیری است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سازمان ملی استاندارد با اشاره به آمارهای سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرده که یکی از دلایل ابتلا به سرطان پوست، استفاده مستمر از دستگاه سولاریوم است. بنابراین با توجه به عوارض جبران ناپذیر سولاریوم به علت تابش شدید اشعه فرابنفش و احتمال ابتلای افراد به سرطان پوست و بروز آسیب‌های طولانی مدت از جمله آسیب‌های کبدی و پیری زودرس پوست، استفاده از این دستگاه در برخی کشورها نیز ممنوع شده است.

مهدی انگورج –  مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد –  نیز در این رابطه گفته که ارائه خدمات سولاریوم و برنزه سازی در تمامی کلینیک‌های زیبایی و سالن‌های آرایش و همچنین تولید، فروش و عرضه تجهیزات مرتبط با آن ممنوع است.

این مقام مسئول همچنین از شهروندان خواسته که برای حفظ سلامتی خود از مراجعه به مراکز مرتبط با خدمات سولاریوم و استفاده از اینگونه تجهیزات خودداری کنند و در صورت مشاهده عرضه و فروش تجهیزات مذکور و مراکز ارائه دهنده خدمات آن، موارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ یا با مراجعه به اداره کل استاندارد استان خود اطلاع دهند.

گفتنی است؛ رسته‌های مصوب اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران نیز شامل اپیلاسیون، آرایشگری و اپیلاسیون، آرایشگری زنانه و ترمیم و اصلاح ابرو (تاتو) با روش میکرو پیگمانتاسیون، آرایشگری زنانه و ترمیم پوست و مو بانوان است و به نظر می‌رسد امکان دریافت مجوز از اتحادیه نیز در رابطه با خدمات برنزه‌سازی پوست وجود ندارد.

به طور کلی در مورد همه کالاها شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد.

در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.