کد خبر : 3449
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 8:24

قیمت دلار تا کجا می‌ریزد؟

قیمت دلار تا کجا می‌ریزد؟

دلار در معاملات پشت خطی حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داده باید با مقاومت محدود ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان درگیر شود و در صورت از دست رفت این حمایت مقصد حتمی دلار ابتدای کانال ۴۷ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بعد از چندین بار اعلام خبر قریب‌الوقوع آزادسازی منابع ارزی ایران، در پایان هفته قبل صدای بده و بستان‌های اخیر با برخی کشورها از جمله قطر، درآمد و رسانه‌های آمریکایی خبر از حصول توافق با ایران برای تبادل زندانیان دادند.

چندی پیش پس از آنکه خبر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق منتشر شد، وزیر خارجه قطر به ایران آمد، ولی در آن زمان خبرهایی که از این سفر منتشر شد نتوانست انتظار بازار ارز را برآورده کند و به همین خاطر قیمت دلار صعودی شد. در پایان هفته قبل اما صدای بده و بستان‌ها با قطر درآمد و رسانه‌های آمریکایی خبر از حصول توافق با ایران برای تبادل زندانیان دادند.

خبر توافق ایران و آمریکا تنها خبر مثبت برای بازار ارز در هفته قبل نبود. خبرهایی هم در طول هفته منتشر شد که احتمال رشد قیمت دلار را تضعیف می‌کرد. حسین امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس ایران و بریکس گفت تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و ایران در آن هیچ پیش شرطی را در نظر نمی‌گیرد‌. ایران به طرف‌های درگیر مساله توافق اطلاع داده که در چهارچوب توافق های انجام شده، تبادل زندانیان را انجام خواهد داد. صحبت های وزیر خارجه به عنوان پیامی متفاوت در بازار ارز مورد توجه قرار گرفت و معامله گران ارز از این خبر سیگنال احتیاطی دریافت کردند و احتمال تبادل زندانیان در بازار ارز بالا رفت.

در ادامه در خبری اعلام شد که سفارت عربستان در ایران شروع به کار کرده است و سفرای ایران و عربستان معرفی شدند، این خبرها سیگنال های سیاسی این هفته بود که دلار را محصور کرد و در نهایت به خبر تبادل زندانیان سیاسی ختم شد. در خبر های اعلام شده؛ طی این تبادل شش میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی و ۴ میلیارد دلار از منابع ایران در یکی از بانک های تجاری عراقی از طریق بانک سوییسی به قطر منتقل خواهد شد. پروسه انتقال وجوه و تبادل نهایی زندانیان ۴۵ روزه تا دو ماهه خواهد بود. آنچه تا کنون مشخص گشته آنست که آزادسازی چهار نفر از زندانیان حتمی است ولی برخی خبرگزاری ها از تبادل نفر پنجم هم سخن می گویند. محمد عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور دولت قطر هم اعلام کرد که قطر امیدوار است توافق میان ایران و آمریکا منجر به توافق در مساله هسته ای شود. برخی خبرگزاری های بین المللی مانند بلومبرگ و نیویورک تایمز این توافق را بخشی از یک توافق بزرگتر و گسترده تر که پرونده هسته ایران را هم در بر می گیرد معرفی کردند، ادعایی که فعلا توسط مقامات رد شده ولی گذر زمان می تواند قاضی بهتری برای این ادعاها باشد.

هر چند ایالات متحده اعلام کرده که این اتفاق یک گام مثبت در جهت تبادل زندانیان است و یک توافق امضا شده نیست ولی آنچه که از اخبار بر می‌آید آن است که پایان هفته قبل، برای افزایشی های دلار پایان هفته بدی بوده است.

در پایان هفته قبل قیمت نفت و گاز جهانی نیز افزایش پیدا کرد، اتفاقی که درآمد های ایران را در آینده افزایش می دهد و با افزایش قدرت ارزی بازارساز، توانایی مانور معامله گران افزایشی را محدود می کند. قیمت بالای نفت غالبا مانع ذهنی معامله گران افزایشی دلار بوده است.

قیمت دلار پشت خطی کاهش یافت

قیمت دلار در معاملات پشت خطی کاهش پیدا کرده است، میانگین حباب درهم در هفته قبل در محدوده ۴۱۵ تومان قرار گرفت که کمترین میانگین هفتگی حباب درهم از زمان شروع مذاکرات است و نشان میدهد هیجانات بازار ارز در حال تخلیه است و انتظارات افزایشی صادرکنندگان هم تعدیل شده است.

دلار در معاملات پشت خطی حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داده باید با مقاومت محدود ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان درگیر شود و در صورت از دست رفت این حمایت مقصد حتمی دلار ابتدای کانال ۴۷ هزار تومان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.