کد خبر : 2903
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 7:49

پیش بینی بورس شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ / شاخص کل در کانال ۲ میلیونی تثبیت می‌شود؟

پیش بینی بورس شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ / شاخص کل در کانال ۲ میلیونی تثبیت می‌شود؟

معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه، شاهد فشار عرضه در ابتدای روز بود که تا حدود یک ساعت نیز ادامه داشت. بعد از آن شاخص بورس توانست روند صعودی بگیرد. با این حال کارشناسان امیدی به استارت قدرتمند بورس در روز شنبه به سوی مسیر صعودی ندارند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ معاملات بورس روز پایانی هفته در حالی رقم خورد که شاخص کل، خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت هزار و ۳۳۵ واحدی که معادل ۰٫۰۷ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات در سطح دو میلیون واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما مخالف شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۰٫۰۷ درصدی به سطح ۷۱۱ هزار و ۳۰۷ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارشنبه را هفت میلیارد و دویست میلیون برگه سهم و ارزش معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را چهار هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس روز پایانی هفته، خبر از خروج ۸۶ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

با بررسی روند معاملات انجام شده می‌توان به این نتیجه رسید که بورس هنوز نتوانسته اعتماد عمومی را جلب کند. روند شاخص کل بورس بیانگر این مسئله است که هنوز میلی برای صعود وجود ندارد و این مسئله باعث ایجاد نوعی سردرگمی در بین اهالی بازار سرمایه می‌شود.

با نگاهی اجمالی به نقشه‌ بازار در هفته‌ گذشته، آن را غرق در رنگ قرمز می‌یابیم و دیگر امید فعالان بازار سرمایه برای دیدن یک روز سبز هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.
بورس تهران، نامطمئن‌تر از همیشه

آخرین نتایج به‌دست‌آمده از بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که حتی با وجود احتمال کم ریزش سنگین بازار، اعتماد عمومی به بدنه‌ بازار سرمایه از بین رفته است. رویکرد بی‌اعتمادی به بازار سرمایه، قطعا نتایج مخربی در بر خواهد داشت.

کلیت بازار را می‌توان مدت‌ها بدون حرکت و ساکن توصیف کرد که به معنای درجا زدن است. البته نمی‌توان گفت که تمام سهم‌ها درجا زده‌اند. روز چهارشنبه در دو مقطع، بازار بین فروشندگان و خریداران دست به دست شد. در نتیجه شاخص کل کمی منفی بسته شد. برای تعیین مثبت یا منفی بودن روند بازار، با توجه به شلختگی آن نمی‌توان روند خاصی یافت.
پیش‌ بینی روز شنبه

روند صعودی شاخص کل در روز چهارشنبه را می‌توان بسیار ملایم و کم‌جان توصیف کرد. در نهایت نیز این مسیر به روندی خنثی ختم شد. بنابراین روز چهارشنبه روز پرفراز و نشیبی برای بازار نبود و از همین‌رو، می‌توان نتیجه گرفت که بازار در روز شنبه هم روندی خنثی خواهد داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.