کد خبر : 11264
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 15:30

انتقال ترانزیت از مرز پرویز خان به مرز باشماق، همزمان با آغاز فعالیت منطقه آزاد بانه و مریوان

انتقال ترانزیت از مرز پرویز خان به مرز باشماق، همزمان با آغاز فعالیت منطقه آزاد بانه و مریوان
دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به آغاز فعالیت منطقه آزاد بانه و مریوان طی هفته های آینده، گفت: ترانزیت مرز پرویزخان به مرز باشماق منتقل می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حجت الله عبدالملکی اظهار کرد: مناطق آزاد بانه و مریوان فرصتی برای فعالیت های مشترک اقتصادی بین ایران و عراق و تجار و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان است.

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های صادراتی و وارداتی اقلیم کردستان، افزود:‌ ایجاد خط تولید توسط تجار و فعالان اقتصادی سلیمانیه در منطقه آزاد بانه و مریوان می تواند این اقلیم را به قطب صادرات تبدیل کرده و تجارت پرسود و دوسر برد برای فعالان اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه روابط اقتصادی بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال افزایش است اضافه کرد: علیرغم مشکلاتی که توسط دشمنان ۲ ملت (آمریکا) ایجاد شده، روابط اقتصادی و سیاسی ایران و عراق روز به روز در حال توسعه بوده و با زحمات و تلاش های مسئولین و بخصوص بخش خصوصی ایران و اقلیم کردستان، میزان تجارت واردات و سرمایه گذاری های مشترک به سرعت رو به رشد است.

کاهش تردد ترانزیتی از مرز باشماق

دبیر شورایعالى مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: امنیت،‌ فرهنگ و منافع اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق بهم گره خورده است و هرعاملی که از بیرون باعث ناامنی و مشکل شود هر دو کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد لذا در موضوع امنیتی و سیاسی نیز همکاری های خوبی اخیرا بین دو کشور صورت گرفته است. ایجاد امنیت در منطقه، تجارت بین دو کشور را افزایش می دهد.

وى گفت:‌ در مرز باشماق با استاندار کردستان ایران صحبت کردم و با توجه به کاهش ترددهای ترانزیتی از مرز باشماق استاندار گفت در بحث کمیته مرزی شورای امنیت ایران این موضوع مطرح و مقرر شده عمده حجم ترانزیت کالا از مرزهای پرویز خان و عمران خان به مرز باشماق منتقل شود که باعث رونق اقتصادی اقلیم و استان سلیمانیه می شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.