کد خبر : 5714
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 14:35

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد :

تدریس در مدارس دولتی برای این گروه از معلمان اجباری شد

تدریس در مدارس دولتی برای این گروه از معلمان اجباری شد
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تقویت مدارس دولتی گفت: همه معلمان مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی مطابق بخشنامه به ۱۲ ساعت تدریس در مدارس دولتی عادی موظف شدند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ از وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی روز یکشنبه اظهار داشت: عدالت آموزشی از ارکان برنامه‌ریزی در نظام تعلیم و تربیت است و از مدیران آموزش و پرورش خواستیم تا فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند.

وی افزود: عدالت در مرکز همه فعالیت‌های دولت مردمی قرار دارد و اساساً انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت به وقوع پیوست و هر کاری که در این مسیر باشد عمل انقلابی تلقی می‌شود البته عمل عادلانه و فعالیت‌های واقعی برای تحقق عدالت یک موضوع است و شعار دادن برای عدالت آموزشی موضوع دیگری است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: عدالت آموزشی از ارکان برنامه‌ریزی در نظام تعلیم و تربیت است و سیاسی کردن این مفهوم ظلم به عدالت و ملت است. در دولت سیزدهم ده‌ها فعالیت اجرا شده که همه آنها حول محور عدالت است.

صحرایی یادآورشد: برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری بیش از هزار مدرسه کانکسی اتفاق افتاده و در ۲ سال گذشته توفیقات قابل توجهی حاصل شده است؛ امسال در سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی ۱۰ نفره را جمع‌آوری و مدارس مناسب برای دانش‌آموزان جایگزین شد.

اجرای طرح‌های عدالت محور در آموزش و پرورش

وی با اشاره به اجرای طرح‌های عدالت محور در آموزش و پرورش درباره طرح شهید محمودوند گفت: این طرح که با هدف شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل است، تا این لحظه حدود ۱۸۰ هزار نفر شناسایی شدند تا به مدرسه بازگردند همچنین در قالب طرح شهید عجمیان، بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس مدارس دولتی عادی در مناطق محروم برای استقبال از اول مهر شاداب‌سازی و مناسب‌سازی شدند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح شهید همت با هدف ارتقای توانمندی‌های معلمان دوره ابتدایی اجرا شد که بیش از ۱۰۰ هزار معلم توانمند شدند همچنین در دولت سیزدهم قرارگاه عدالت و نصیب برابری آموزشی ایجاد شد و ۲۵ هزار معلم جهادی به فعالیت جهادی پرداختند و ۱۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی ایجاد شده و همه اینها اقداماتی است که در دولت سیزدهم در مسیر عدالت اتفاق افتاده است.

در نظارت بر مدارس غیردولتی مسامحه‌ و تعارف نداریم

صحرایی اضافه کرد: تلاش آموزش و پرورش این است که مجوز به مدرسه غیردولتی اعطا نشود یا مجوز در مناطقی که واقعاً نیاز است، اعطا شود. برخورد با مؤسسان مدارس غیردولتی که از قوانین سرباز زدند در محور فعالیت‌ها بود و بیش از یکهزار مدرسه که در چارچوب‌ فعالیت نکردند تعلیق و تعطیل شدند یا مدیر آنها تغییر کرده است همچنین در بحث نظارت بر مدارس غیردولتی و حمایت ویژه از مدارس دولتی مسامحه‌ و تعارفی با افراد نداریم.

سهامداران مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش بکار گرفته نشدند

وی افزود: از مدیران آموزش و پرورش خواستیم تا فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند و اگر فرزندشان در مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کرد از آنها تقاضا کردیم، فرزند خود را در سال تحصیلی جدید به مدرسه دولتی بیاورند همچنین اگر مدیران جزء سهامداران مدارس غیردولتی بودند، بکار گرفته نشدند و بخشنامه تعارض منافع را صادر کردیم؛ این اقدامات حاکی از جدیت وزارت آموزش و پرورش در موضوع عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این دولت مصوبه تأثیر قطعی ۴۰ درصدی امتحانات نهایی را به نفع دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی تصویب کرد و امروز خرسندیم که زمینه ورود آسان‌تر دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های خوب کشور فراهم شده است؛ به سرعت مشاهده خواهیم کرد این مصوبه تا چه اندازه در راهیابی دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌ها موثر خواهد بود. در اجرای این مصوبه موانع بسیاری از جانب مافیای کنکور داشتیم اما چون عدالت در این دولت اصل است، بر همین اساس سهم امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد می‌رسد.

صحرایی گفت: بعد از ۱۷ سال دوره کاردانی برای پذیرش معلمان مناطق روستایی، مرزی و عشایری احیا شد و طراحی ویژه‌ای برای استان‌هایی که از لحاظ عدالت آموزشی نیاز به مراقبت بیشتری دارند، به عنوان مثال زیر نظر معاون اول رئیس جمهور، طرح‌های ویژه‌ای برای استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

وی گفت: رفع تبعیض آموزشی و دستیابی به عدالت آرمانی است که شبانه روز برای آن تلاش می‌کنیم و اطمینان داریم که نتایج آن به نفع کل کشور است.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.