کد خبر : 16242
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 21:51

قیمت تخم مرغ افزایش می یابد؟

قیمت تخم مرغ افزایش می یابد؟
رئیس هیات مدیر اتحادیه مرغ تخمگذار تهران با بیان اینکه نرخ مصوب تخم مرغ هنوز تغییر نکرده است، گفت: فروشندگان خرد و مغازه‌داران باید هر کیلو تخم ‌مرغ را ۵۶ هزار تومان بفروشند که بر این اساس، طبق نرخ مصوب شانه دو کیلویی باید به قیمت ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان به دست مشتری برسد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت تخم‌مرغ در بازار همچنان با نوسان همراه است. در حالی نرخ مصوب تخم‌مرغ هنوز افزایش نیافته که چند ماه است قیمت این محصول در مغازه‌ها با افزایش همراه است به طوری که هر عدد تخم‌مرغ در مغازه‌های مرکز شهر تهران تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در مناطق بالاتر ۵ هزار تومان هم فروخته می‌شود. به همین ترتیب، قیمت هر شانه ۳۰ تایی تخم‌مرغ هم بالای ۱۲۰ هزار تومان است و در مناطق بالای شهر تهران به ۱۵۰ هزار تومان هم می‌رسد.

مقایسه قیمت تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی هم نشان می‌دهد قیمت‌ها نسبت به دو ماه قبل افزایش یافته است. برای مثال، در ابتدای شهریورماه قیمت شانه تخم‌مرغ بسته‌بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره‌بار ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۱۰۹ تا ۱۱۰ هزار تومان رسیده است. قیمت هر بسته ۶ عددی تخم‌مرغ برند یامور ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود که ۳۳ هزار تومان شده است. بسته ۱۵ عددی تخم‌مرغ برند صمدپور هم از ۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان به ۹۲ هزار و ۲۵۰ تومان و هر بسته ۲۰ عددی برند تلاونگ هم با افزایش ۱۲ هزار تومانی از ۹۸ هزار تومان به ۱۱۰ هزار تومان رسیده است.

سودجویی برخی مغازه‌داران

رئیس هیات مدیر اتحادیه مرغ تخمگذار تهران با تایید این موضوع که تخم‌ مرغ در برخی مغازه‌ها و برندها از جمله مغازه‌های مناطق بالای شهر تهران گران‌تر از نرخ مصوب فروخته می‌شود، گفت: هنوز با افزایش قیمت تخم‌ مرغ موافقت نشده است و هر کیلو تخم‌ مرغ درب مرغداری به قیمت ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود این در حالی است که طبق قرار دولت با ما بنا بود اگر قیمت نهاده‌ها ۷ درصد تغییر کرد قیمت تخم‌ مرغ تغییر کند اما شاهد هستیم که با اینکه هنوز قیمت رسمی تغییر نکرده قیمت‌ تخم‌ مرغ در خرده‌فروشی‌ها بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تغییر کرده است.

ناصر نبی‌پور ادامه داد: فروشندگان خرد و مغازه‌داران باید هر کیلو تخم ‌مرغ را ۵۶ هزار تومان بفروشند که بر این اساس، طبق نرخ مصوب شانه دو کیلویی باید به قیمت ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان به دست مشتری برسد.

نبی‌پور با انتقاد از سودجویی برخی مغازه‌داران بیان کرد: حتی اگر درب مرغداری هم هر کیلو تخم مرغ ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان باشد قیمت هر شانه آن تا ۱۵۰ هزار تومان نمی‌رسد!

رئیس هیات مدیر اتحادیه مرغ تخمگذار تهران با بیان اینکه ما مسئول قیمت‌گذاری درب مرغداری هستیم و وقتی محصول بیرون آمد دیگر مسئولیتی نداریم، گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری حتی از نرخ مصوب هم پایین‌تر است بر این اساس وزارت صمت و سازمان حمایت باید با گرانفروشان برخورد کنند.

احتمال افزایش قیمت تخم مرغ وجود دارد؟

این مقام صنفی در پاسخ به اینکه احتمال افزایش قیمت تخم مرغ وجود دارد؟ گفت: ما درخواست اصلاح قیمت‌ها را دادیم و مسئولین در این زمینه قول‌هایی داده‌اند و احتمالا همین هفته‌ها با این موضوع موافقت شود. قیمت پیشنهادی ما برای هر کیلو تخم‌مرغ ۵۷ هزار تومان است اما حرف مسئولین این است که فعلا ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان باشد و به طور قطع روی این قیمت‌ها به نتیجه برسند.

نبی‌پور در مورد احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ تخم‌مرغ در سوپرمارکت‌ها هم بیان کرد: اگر برخوردهای لازم انجام نشود قطعا قیمت‌ها بالاتر می‌رود چون وقتی هر کیلو تخم مرغ را درب مرغداری کیلویی ۴۷ هزار تومان می‌خرند و به این قیمت‌ها می‌فروشند اگر ۵۰ هزار تومان بشود حتما گران‌تر می‌فروشند.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.