کد خبر : 13843
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 10:02

قانون بیمه کارگران ساختمانی از شنبه ۲۹ مهر در سراسر کشور اجرا می شود

قانون بیمه کارگران ساختمانی از شنبه ۲۹ مهر در سراسر کشور اجرا می شود
ولی اسماعیلی از اجرایی شدن قانون اصلاح ماده پنج قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: پیرو صحبتی که با دوستان سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، قرار شد این بند تا شنبه ۲۹ مهرماه برای تمامی استان‌ها اجرایی شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن قانون اصلاح ماده پنج قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: مجلس یک مصوبه برای ماده ۵ قانون داشت که بر اساس آن ۲۵ درصد عوارض پروانه ساخت را برای اصلاح این قانون لحاظ کردند و برای اجرا ابلاغ شد. از آنجا که وقت آن گذشته بود و انتظار و اعتراض مردم را به دنبال داشت که چرا با وجود ابلاغ و مصوب شدن اجرا نمی‌شود، ما آن را پیگیری کردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در همین راستا دیروز جلسه‌ای با رئیس سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، اضافه کرد: این قانون ۱۷ مهرماه(۱۴۰۲/۷/۱۷) اعلام رسمی شده و می بایست طبق قانون به ادارات و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود که سازمان تأمین اجتماعی ۲۳ مهرماه طی بخش‌نامه‌ای اجرای این قانون را به سازمان‌ها و ادارات کل کشور ابلاغ کرده است تا این قانون اجرایی شود.

اسماعیلی در بیان دلیل وقفه‌ای که در این بین اتفاق افتاده، عنوان کرد: بعد از اینکه این ابلاغیه ارسال شد، باید هم‌زمان نرم‌افزار عملیاتی آن هم ارائه و این بند اجرایی می‌شد؛ یعنی اگر بحث پولی و مالی داشت هم انجام و به سازمان‌های استان‌ها ابلاغ می‌شد. پیرو صحبتی که با دوستان سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، قرار شد این بند تا ۲۹ مهرماه اجرایی شود؛ بنابراین نهایتا تا شنبه هفته آینده هم نرم‌افزاری که طراحی شده، هم در بحث عملیاتی و هم قانون آن _که پیش از این در قالب بخشنامه ابلاغ شده_ برای تمامی استان‌ها اجرایی شود و تمام سازمان‌ها و شهرداری‌ها باید براساس قانون جدید پول را از ساخت‌وسازها دریافت کنند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.