کد خبر : 398
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 - 9:19

باید فضای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شود

باید فضای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شود

نخستین قدم برای توسعه صنعت کشور دستیابی به تکنولوژی روز دنیا و ایجاد ارتباط مناسب با سایر کشورها است چرا که این امر سبب ایجاد رقابت سالم و رونق فضای کسب و کار می شود.

اقتصادپرس: علی سنگینیان عضو اتاق بازرگانی تهران، گفت: نگاه غالب در جذب سرمایه گذار خارجی طی سالهای گذشته صرفا تزریق نقدینگی به پیکره اقتصاد کشور بوده تفکری که در تمام دنیا رد شده است.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذار خارجی باید همراه با توسعه منابع مالی، تکنولوژی و دانش مدیریت خارجی باشد تا از این طریق میزان تولیدات و کیفیت محصولات رشد یابد اما نباید صرفا خریدار تکنولوژی باشیم بلکه باید به ایجاد تکنولوژی نیز بپردازیم.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: براساس آمار سطح بهره وری نسبت به امکانات موجود در کشور بسیار پایین است که همین امر از استفاده نادرست منابع و پتانسیل موجود ناشی می شود.

سنگینیان، علت این امر را نبود تکنولوژی به روز دانست و عنوان کرد: کارخانه های کشور از نبود فن آوری به روز در کشور رنج می برند.

***سطح تکنولوژی در کشور مطلوب نیست

حسین سلیمی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سطح تکنولوژی در کارخانه های کشور چندان مطلوب نیست و همین امر بهره وری واحدهای تولیدی را کاهش داده است.

وی اظهار داشت: تحقق رشد اقتصادی ۶ درصدی تنها به جذب سرمایه گذار محدود نمی شود بلکه  انتقال تکنولوژی روز نیز در این مسیر بسیار با اهمیت است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: قدم اول برای دستیابی به تکنولوژی روز دنیا  ارتباط با کشورهای پیشرفته است.

منبع:  باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.