کد خبر : 11196
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 11:26

لباس های اورژانس تغییر کرد

لباس های اورژانس تغییر کرد
معاون فنی و عملیات اورژانس تهران از تغییر لباس نیروهای اورژانس خبر داد و جزئیات آن را بیان کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ اسماعیل فراهانی درباره جزئیات تغییر در لباس نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی گفت: همانطور که می‌دانید نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی نیروهای عملیاتی هستند که به شکل شبانه‌روزی و در آب‌وهوا و شرایط جوی و محیطی متفاوت در شهر و جاده مشغول خدمت هستند. علاوه بر این لجستیک ماموران نیز متفاوت است از آمبولانس تا موتورلانس و اورژانس هوایی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه لباس‌های فعلی جوابگوی این شرایط نبود، گفت: در همین راستا نیزتصمیم به طراحی لباس جدیدی برای اورژانس گرفته شد که شکل عملیاتی و راحت‌تری داشته باشد و در عین حال امکان استفاده از آن در تمام محیط‌ها و فضاها وجود داشته باشد.

فراهانی درباره جزئیات این تغییرات اظهارکرد: یک تی‌شرت به لباس عوامل اورژانس اضافه شد، رنگ این تی‌شرت نیز سورمه‌ای است که آرم و علائم اورژانس روی بازو، سینه و پشت سر آن درج شده است. خب پوشیدن تی‌شرت بسیار سریع‌تر از پیراهن است و همین موضوع سرعت عمل عوامل اورژانس را افرایش می‌دهد.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران همچنین گفت: یک شلوار کتان شش جیب هم، شلوار جدید نیروهای اورژانس است. این شلوارها امکان چابکی بیشتری را برای عوامل اورژانس فراهم کرده و علاوه بر آن یکسری اقلام ضروری برای امدادرسانی را می‌توان در همان جیب‌های شلوار قرار داد. این جنس از شلوار استحکام و مقاومت بیشتری هم دارد.

لباس کارکنان اورژانس در تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ تغییر کند

به گفته وی، برای فصل سرما، کاپشن عوامل اورژانس نیز تغییر کرده است. قبلا رنگ کاپشن اورژانس آبی فسفری با شبرنگ بود که حالا رنگ آن به سورمه‌ای تغییر کرده و البته آرم و علائم اورژانس نیز روی آن قرار دارد.

فراهانی با بیان اینکه کفش‌ها نیز به دو دوسته زمستانی و تابستانی تفکیک شده است، گفت: این کفش‌ها دارای شرایط مقاومت در برف و باران و … بوده و در کفش‌های تابستانی هم خنکی و راحتی مناسب این فصل را داراست. علاوه بر آن پوتین هم برای پایگاه‌های جنگلی و کوهستانی و جاده‌ای طراحی شده تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران درباره لباس نیروهای زن شاغل در اورژانس نیزگفت: لباس فرم نیروهای زن اورژانس نیز مشابه لباسی است که آنها در حال حاضر برتن دارند، ضمن اینکه کاپشن جدید و کفش‌های زمستانی و تابستانی به آنها نیز داده خواهد شد.

وی درباره جنس و دوخت این لباس‌ها گفت: چندین نفر از طراحان لباس روی طراحی این لباس‌ها کار کردند. جنس پارچه، نوع دوخت، مسائل ایمنی و … همگی جزو مواردی است که در این لباس‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

فراهانی درباره اینکه این لباس جدید چه زمانی بر تن عوامل اورژانس می‌نشیند، اظهارکرد: تغییر این لباس‌ها دارای مصوبه شورای معاونین است. چند روز پیش از این لباس‌ها در مراسمی با حضور وزیر محترم بهداشت و ریاست محترم اورژانس کشور و … رونمایی شد. قرارداده تهیه این لباس‌ها نیز تنظیم شده و فکر می‌کنم که طبق برنامه‌ریزی‌ها لباس کارکنان اورژانس در تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ تغییر کند و پس از آن به مرور ازاین لباس‌ها در دیگر شهرهای کشور نیز استفاده خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.