کد خبر : 13715
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 16:13

رهبر انقلاب:

بمباران‌ها باید فوراً متوقف شود

بمباران‌ها باید فوراً متوقف شود

جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور امروز؛ بیست و پنجم مهر ۱۴۰۲ ، در روز دوم سیزدهمین همایش ملی نخبگان با حضور در حسینیه امام خمینی(ره)، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری دیدار کردند.

* گزیده بیانات رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

نخبگان کشور امروز به یک خیز جدید احتیاج دارند

نخبگان کشور امروز به یک خیز جدید احتیاج دارند. این خیز باید با همراهی این دولت و همکاری مسئولان جوان در بدنه دولت و همت مجموعه نخبگان انجام شود.

اگر جنایت رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند کسی نمی‌‎تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد.

دولت غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود.

بنابر اطلاعات متعدد ما، سیاست جاری هفته اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم می‌کنند؛ آمریکا در جنایات اخیر مسئول است. بمباران‌ها باید فوراً متوقف شود.

اقتصاد پرس

امروز واکنش در برابر قضیه غزه مسئولیتِ همگانی است / نخبگان و عالمانِ حوزه و دانشگاه بی‌تفاوت نباشند

علم مسئولیت‌آور است. مثل همه‌ی داراییهای دیگر. دارایی فکری، دارایی مالی، دارایی قدرت؛ اینها همه مسئولیت‌آور است. علم هم از جمله‌ی همین دارایی‌های ارزشمند است. علم دارید، این علم شما را مسئول میکند. یعنی باید هم از علمتان به نفع مردم استفاده کنید، هم از اعتباری که این علم به شما داده به نفع مردم استفاده کنید. هم خود آن دانش در خدمت به مردم باید قرار بگیرد.

خدای متعال این تعهد را از علما گرفته، از دانشمندان گرفته که در این زمینه تحمل نکنند. پرخوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده را تحمل نباید بکنند. عکس‌العمل باید نشان بدهیم. واکنش نشان بدهیم.

امروز در قضیه‌ی غزه، این واکنش بر دوش همه‌ی ما وجود دارد. باید واکنش نشان بدهیم. عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، عده‌ای دارند صد تا صد تا به شهادت میرسند. عالم، چه عالم دانشگاه، چه عالم حوزه باید تلاش کند حق را بشناسد، در کنار حق بایستد. نگاه کردن بی‌تفاوت برای عالم و دانشمند جایز نیست.

امروز به یک حرکت مبتکرانه‌ از سوی دستگاه‌های علمی کشور نیاز داریم / عقب‌ماندگی علمی موجب آسیب‌پذیر شدن کشور می‌شود

بنده چند سال قبل از این در چند جلسه‌ی علمی و دانشگاهی و اینها یک مطلبی را بیان کردم و آن، این بود گفتم این‌جوری گفته میشود که ما سرعت رشدمان زیاد است اما به این مغرور نشویم ما به این غرّه نشویم که حالا سرعت رشدمان این‌قدر زیاد است برای خاطر اینکه با وجود این سرعت رشد ما هنوز در دانش عقبیم، ما نسبت به دنیا، دنیای علم از لحاظ علمی عقبیم.
ما برای ورود به یک فصل تازه‌ای از تحرک علمی باید خودمان را آماده کنیم، یعنی درست است جهش علمی انجام گرفته، حرکت علمی خوب بوده، اما امروز ما احتیاج داریم به یک حرکت مبتکرانه‌ای از سوی دستگاه‌های علمی کشور تا عقب نیفتیم.

بنده بارها گفتم‌ام ؛ «العلم سلطان» علم قدرت است. اگر بخواهیم کشور از آسیبهای متعارف کشورهای دنیا مصون و برکنار بماند یک کار مهم و در درجه‌ی اول پیشرفت علمی است. اگر عقب ماندیم آسیب‌پذیر خواهیم شد.

آینده، روشن و امیدبخش است / باید از انگیزه و تواناییِ موجود برای پیشرفت استفاده کنیم

یک ملت دارای استعداد میتواند رشد کند اما اینجور نیست که همیشه فرصت رشد داشته باشد.
آینده‌ی روشن و امیدبخشی است، افق، افق روشنی است. اما تجربه‌ها و گذشته‌های خود ما به ما میگوید که بایستی از حال استفاده کنیم از وضع موجود از فرصت موجود باید حداکثر استفاده را بکنیم.

امروز بحمداللّه من به کشور که نگاه میکنم هم اراده، انگیزه، تصمیم هست برای پیشرفت، هم توانایی هست، خب از این استفاده کنید. اگر از این فرصت وجودِ خواستن و توانستن که امروز هست استفاده نکنیم ظلم کردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.