کد خبر : 9087
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 8:24

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس:

ممنوعیت واردات آیفون یک بازی است؛ نوبت سامسونگ هم می‌رسد

ممنوعیت واردات آیفون یک بازی است؛ نوبت سامسونگ هم می‌رسد

یک نماینده مجلس معتقد است طرح ممنوعیت واردات گوشی آیفون ۱۵ «یک بازی» است و بعد از اپل نوبت به بقیه برندها مثل سامسونگ می‌رسد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در مورد ممنوعیت ریجستری برای گوشی آیفون ۱۵گفت: این تصمیم در دولت گرفته شده است و ربطی به دبیر انجمن واردکنندگان گوشی ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: عزیزانی که مخالف واردات هستند نگاهشان بر این است که واردات ارزبری دارد و ارز را از کشور خارج می کند. نگاه ما این است که سامسونگ هم همین است و ارز بری دارد و اتفاقا به سامسونگ ارز دولتی هم می دهند ولی به آیفون ارز دولتی تخصیص نمی دهند.

وی ادامه داد: می گویند گوشی های بالای ۶۰۰دلار ممنوعیت واردات دارد من احساس خطر در مورد این گوشی ها می کنم. یعنی همان اتفاقی که در مورد خودرو افتاد که به مرور زمان نبود ارز را بهانه کردند و گفتند ما ارز نداریم و آن چیزی که در داخل داریم را نمی خواهیم وارد کنیم‌ و‌ بعد واردات خودرو را حذف کردند و خودرو را به این مرحله رساندند. راجع به گوشی هم در حال اتفاق افتادن است.

وی افزود: در حال حاضر نیز شرکتی داخلی آمده است و گوشی تولید می کند. احتمالا با این روندی که پیش می رویم باید یکی دوسال آینده هم برای خرید گوشی در صف بایستیم و آن هم خرید گوشی ایرانی که بی کیفیت است.

وی با بیان اینکه تصمیم ممنوعیت ‌واردات گوشی آیفون در وزارت صمت گرفته شده است و اجرای آن نیز با وزارت صمت است،گفت: این برچسب را به من می زدند که من طرفدار لاکچری ها هستم اصلا چنین چیزی نیست حرف من بالاتر از این مسایل است که برخی مطرح می کنند. وقتی رقابت را از بین می برید انحصار ایجاد می کنید به مرور زمان این انحصار باعث آسیب به جیب مردم می شود.

وی ادامه داد: این یک بازی است که اگر واردات آیفون حذف شد بعدش نوبت سامسونگ است که برای سامسونگ هم همین بهانه ها را می آورند که ارز نداریم و سامسونگ های جدید هم که چیپست اینترنت ماهواره ای برویشان نصب می شود باید واردات شان حذف شود.

رشیدی کوچی گفت: مجلس باید به بحث ممنوعیت واردات گوشی ایفون ورود کند. این ورود می تواند در قالب طرح لغو ممنوعیت واردات گوشی باشد که دیگر در این مجلس وقت تدوین و تصویب چنین طرحی نیست پس بروی سوال متمرکز می شویم که دلایل وزیر صمت مطرح شود گرچه ما با سوالات مان دلایل انها را رد می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.