کد خبر : 10068
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 17:56

دنیای اقتصاد گزارش داد:

با شکست سیاست‌گذاری‌ مهار تورم در اجاره مسکن، اجاره‌بها ۳۸.۵ درصد رشد کرد!

با شکست سیاست‌گذاری‌ مهار تورم در اجاره مسکن، اجاره‌بها ۳۸.۵ درصد رشد کرد!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اجاره‌‌‌بها در نیمه اول امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل-۶ ماه اول ۱۴۰۱- رشد ۵/ ۳۸ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه دنیای اقتصاد از شکست سیاست‌گذاری‌ها در حوزه مسکن و اجاره مسکن خبر داده و نوشته رشد اجاره‌بها در ۶ ماه اخیر از دهه نود تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

اجاره‌‌‌بها در نیمه اول امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل-۶ ماه اول ۱۴۰۱- رشد ۵/ ۳۸ درصدی داشته است. براین اساس می‌توان اعلام کرد که در ۶ ماه اول سال‌جاری هزینه اجاره‌‌‌نشینی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵/ ۳۸‌درصد رشد داشته است.
این میزان رشد اجاره‌‌‌بها در ۶ ماه اخیر، از سال۹۰ تاکنون بی‌‌‌سابقه بوده است. در واقع مقایسه میزان رشد هزینه اجاره‌‌‌نشینی در ۶ ماه اخیر با رشد سالانه هزینه اجاره‌‌‌نشینی در سال‌های گذشته نشان می‌دهد، این میزان رشد اجاره‌‌‌بها از سال ۹۰ تاکنون بی‌‌‌سابقه بوده و نوعی رکورد از نظر بالاترین سطح تورم اجاره محسوب می‌شود. در واقع، رشد ۵/ ۳۸ درصدی اجاره‌‌‌بها در ۶ ماه اول سال‌جاری، بالاترین میزان رشد اجاره‌‌‌بها در مقایسه با تورم سالانه اجاره مسکن در همه سال‌های سپری‌شده از سال ۹۰ تاکنون بوده است و نوعی سقف جدید به لحاظ تورم اجاره به شمار می‌رود.
همه آنچه در دو سال اخیر با هدف ساماندهی مسکن و مهار تورم در بازار اجاره اجرا شده است نتوانسته است در این زمینه موفقیت‌‌‌آمیز باشد. بنابراین لازم است به فوریت سیاست‌‌‌های اثربخش در این زمینه به اجرا درآید که اولین و مهم‌ترین آنها «مهار تورم عمومی» است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.