کد خبر : 16489
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 12:49

خرید املاک همچنان مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری میان ایرانیان؛ جایگاه عجیب بازار ارزهای دیجیتال!

خرید املاک همچنان مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری میان ایرانیان؛ جایگاه عجیب بازار ارزهای دیجیتال!

مجموعه ارزدیجیتال اخیراً از گزارش سال ۱۴۰۲ خود ویژه فضای ارزهای دیجیتال دیجیتال ایران رونمایی کرده است.

اقتصاد پرس

بر اساس آمارهای موجود در گزارش ارزدیجیتال، خرید ملک مطمئن‌ترین شکل سرمایه‌گذاری میان مردم ایران محسوب می‌شود. این در حالی است که ارزهای دیجیتال بین مردم از سطح اطمینان بیشتری در مقایسه با سهام شرکت‌های داخلی برخوردار هستند.

مجموعه ارزدیجیتال اخیراً از گزارش سال ۱۴۰۲ خود ویژه فضای ارزهای دیجیتال دیجیتال ایران رونمایی کرده است. قسمتی از محتوای این گزارش که بر اساس داده‌های حاصل از نظرسنجی‌های عمومی تهیه شده است، به پرسش از کاربران درباره مطمئن‌ترین اشکال دارایی اختصاص دارد.

طبق گزارش جامع فضای ارزهای دیجیتال ایران، خرید ملک با اختلاف محسوسی مطمئن‌ترین شکل سرمایه‌گذاری میان کاربران حاضر در این نظرسنجی است. نکته جالب‌توجه این بخش از پرسش‌نامه اما،این است که پاسخ‌دهندگان در مقایسه با خرید سهام شرکت‌های داخلی، سطح اطمینان بیشتری برای ارزهای دیجیتال قائل شده‌اند. این در حالی است که نزدیک به ۷۵درصد کاربران حاضر در نظرسنجی عمومی ارزدیجیتال، پیش‌تر گفته بودند هم‌اکنون ارز دیجیتال در اختیار ندارند.

از طرفی، آمارها نشان می‌دهد ۳۸درصد آن دسته از کاربران حاضر در این نظرسنجی که تجربه استفاده از ارزهای دیجیتال یا سرمایه‌گذاری روی این کلاس دارایی را دارند، در هیچ بازار مالی دیگری فعال نیستند. با وجود این، بازار سهام ایران، فارکس (بازار تبادل ارز های خارجی) و بازار طلا و فلزات گران‌بها به‌ترتیب محبوب‌ترین بازارهای مالی میان کاربران این حوزه محسوب می‌شوند.

اقتصاد پرس

گزارش جامع فضای ارزهای دیجیتال ایران (ویژه سال ۱۴۰۲) که مجموعه ارزدیجیتال آن را منتشر کرده است، جدای از بررسی مطمئن‌ترین اشکال دارایی برای سرمایه‌گذاری بین ایرانیان، حاوی آمارهای متنوعی درباره کاربران، کسب‌وکار‌ها، قانون‌گذاری‌ها و بخش بین‌المللی فضای ارزهای دیجیتال است.

این گزارش متشکل از ۴ فصل فراگیر است. فصل اول به «جامعه کاربران» فضای ارزهای دیجیتال ایران اختصاص داده شده است و فعالیت‌ها، نگاه و عادت‌های رفتاری کاربران ایرانی را زیر ذره‌بین می‌برد. فصل دوم مربوط به کسب‌وکارهای ایرانی فعال در این حوزه است و سعی دارد تا تصویری روشن از صنعت ارزهای دیجیتال ایران ارائه کند. فصل سوم مروری بر قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و برخورد حاکمیت با این بخش از گذشته تا امروز است و فصل پایانی ابعاد بین‌المللی اکوسیستم ارزهای دیجیتال را به تصویر می‌کشد.

هم‌اکنون می‌توانید نسخه کامل گزارش ارزدیجیتال را دریافت کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.