کد خبر : 13185
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 15:44

مجلس تکلیف اراضی بلااستفاده دولتی را مشخص کرد

مجلس تکلیف اراضی بلااستفاده دولتی را مشخص کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا زمین‌های بلااستفاده و بایر خود در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده را در اختیار شهرداری‌ها برای توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی قرار دهد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه)، و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان با پیشنهاد محمدصالح جوکار برای الحاق یک بند به صدر ماده ۵۰ لایحه موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد الحاقی به صدر ماده ۵۰ لایحه برنامه، به منظور زمینه سازی و تسهیل دسترسی به مسکن مناسب به ویژه برای افراد واجد شرایط مسکن و در راستای ارتقای کمّی و کیفی سکونت و در اجرای قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰/۵/۷ وزارت راه و شهرسازی مکلف است اقدامات زیر را در طول برنامه انجام دهد:

به منظور برنامه ریزی تامین سرانه مورد نیاز خدمات عمومی و شهری از قبیل فضاهای فرهنگی، ورزشی، آموزشی و بوستان های شهری در سکونتگاه ها و مراکز جمعیتی حاشیه شهرها و بافت های فرسوده و ناکارامد شهری به دولت اجازه داده می شود اراضی متعلق به خود یا سازمان ها و نهادهای وابسته (بلااستفاده و یا بایر )را برای ایجاد فضاهای عمومی شهری و استفاده در کاربری های مورد اشاره با حفظ مالکیت دولت به شهرداری ها واگذار نماید. شهرداری ها موظف هستند حداکثر ظرف مدت سه سال نسبت به ایجاد فضاهای شهری برای استفاده عموم از محل منابع خود اقدام کنند. همچنین دولت مجاز است اراضی مذکور را پس از بهره برداری در قالب بدهی دولت به شهرداری های مربوط با قیمت منطقه ای زمان واگذاری و نوع کاربری مورد استفاده تهاتر نماید.

همچنین نمایندگان بند الف ماده ۵۰ را با نامه کمیسیون تلفیق حذف کردند. در این بند آمده بود که، بارگذاری جمعیتی با تراکم بیش از پنجاه نفر در هکتار در قلمروهای فاقد اولویت استقرار جمعیت بر اساس اسناد آمایش سرزمین ممنوع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.