کد خبر : 19200
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 13:30

بورس در دومین روز هفته دوباره قرمز شد

بورس در دومین روز هفته دوباره قرمز شد
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۸ آبان) با ۲ هزار و ۳۱۷ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۲۶ هزار و ۲۶۲ واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شاخص هم‌وزن با ۲۰۱۹ واحد افزایش به ۷۰۳ هزار و ۹۵۱ واحد و شاخص قیمت با ۱۱۴۵ واحد افزایش به ۳۹۹ هزار و ۱۰۷ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۴۸۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال معامله شد.

ایران‌ خودرو (خودرو) با ۲۳۴ واحد و پتروشیمی شازند (شاراک) با ۲۲۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۲۶۷ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۹۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) ۲۹۳ واحد، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۲۹۲ واحد و سرمایه‌گذاری‌ غدیر(هلدینگ‌ (وغدیر) با ۲۴۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۸۴۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۲۶۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک‌هزار و ۲۰۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۴۹ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۷۰ واحد داشتند.

همچنین عمران‌وتوسعه‌فارس‌ (ثفارس)، سایپا (خساپا) – بازار دوم بورس، سرمایه‌ گذاری‌ شاهد (ثشاهد)، گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگستر)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش بورس قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز با ۱۴۰ واحد افزایش به ۲۵ هزار و ۸۴ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۶۹۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

صبا فولاد خلیج فارس (فصبا)، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات (وسپهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی مارون (مارون)، پویا زرکان آق دره (فزر) و صنایع مادیران (مادیرا) بیشترین اثر را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

ایرنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.