کد خبر : 6784
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 14:09

۵ ایستگاه جدید در مترو تهران افتتاح می شود

۵ ایستگاه جدید در مترو تهران افتتاح می شود
پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های ساخت ایستگاه‌های جدید در خطوط مختلف شبکه مترو تهران، منجر به تکمیل قریب‌الوقوع ۵ ایستگاه و اضافه شدن آنها به امکانات حمل و نقل عمومی پایتخت شده است؛ به این ترتیب انتظار می‌رود بزودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو شهران، شهر زیبا و کوهسار (همگی در خط ۶)، میدان کتاب (خط ۷) و همچنین ایستگاه مترو شهر جدید پرند باشیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛  محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت متروی پایتخت با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب حمایت مراجع ذیربط مبنی بر تأمین منابع مالی و تلاش پیمانکاران، مشاوران و همکاران شرکت متروی تهران، موعد بهره‌برداری از ۵ ایستگاه جدید بزودی فرا خواهد رسید که در همین راستا ایستگاه میدان کتاب که یکی از زیباترین ایستگاه‌های شبکه مترو به شمار آمده و آخرین ایستگاه از بخش منتهی الیه شمال غربی خط ۷ مترو به حساب می آید، به همراه ۳ ایستگاه شهران، شهرزیبا و کوهسار از قطعه شمالی خط ۶ و نیز ۵.۵ کیلومتر مسیر تونلی این خط در مهر ماه تقدیم شهروندان پایتخت خواهد شد.

هرمزی در ادامه به روند آماده سازی خط متروی پرند اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر رفت و ۱۹ کیلومتر مسیر برگشت، عملاً هفته‌های پایانی روند تکمیل خود را طی می‌کند و تجهیزات باقی‌مانده آن نیز در حال تهیه و نصب است. در مورد تأمین نیروی برق ثابت و مطمئن پروژه نیز مذاکرات لازم با وزارت نیرو صورت گرفته تا به موجب استقرار و راه اندازی دو فیدر برق ۷ و نیم مگاواتی، مهمترین بخش باقی‌مانده خط متروی شهر جدید پرند تعیین تکلیف شود. در مجموع امیدواریم با هماهنگی‌های به عمل آمده و انجام تعهدات نهادهای دولتی، بزودی خط متروی پرند نیز راه اندازی شود تا انتظار طولانی مدت شهروندان این شهر پایان پذیرد.

بنابر اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در روزهای باقی‌مانده از شهریورماه، پست برق جنوبی خط ۶  مترو(پست کیانشهر) به بهره‌برداری رسیده و همچنین تست گرم مسیر ۵.۵ کیلومتری قطعه شمالی خط ۶ که پیش نیاز راه‌اندازی ۳ ایستگاه جدید در این خط است، انجام خواهد شد.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.