کد خبر : 18200
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 15:56

جزئیات زمان برگزاری انتخابات رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران

جزئیات زمان برگزاری انتخابات رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران
دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران، گفت: انتخابات رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران در فاصله زمانی 5 دی تا 13 بهمن برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جهانبخش سنجانی شیرازی در رابطه با زمان برگزاری انتخابات رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: بند ۳ – ۷ آئین نامه نحوه تشکیل هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، تشریفات ترمیم هیات رئیسه و حتی انتخابات مجدد هیات رئیسه اتاق در صورتی که همه یا نیمی از اعضا استعفا دهند را روشن کرده است.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران افزود: شورای عالی نظارت بر اتاق در جلسه اول آبان ماه ۱۴۰۲ مصوب کرد که انتخابات رئیس اتاق بازرگانی ایران باطل است، علاوه بر این تمدید ماموریت انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی (۲۸ خرداد) را تمدید کرد.

وی بیان داشت: مصوبه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ۱۳ آبان ماه به اتاق بازرگانی ایران اعلام و در تاریخ ۱۶ آبان نیز به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران ابلاغ شد بنابراین در مورخ ۱۹ آبان یعنی اولین روز کاری هفته به دعوت رئیس انجمن با حضور اعضا جلسه ای برگزار و مصوبه شورا در این این انجمن مورد بررسی قرار گرفت.

سنجابی شیرازی گفت: انجمن تصمیم گرفت که باید مصوبه شورای عالی نظارت اجرا شود، درباره برگزاری انتخابات مکاتبه‌ای با اتاق ایران انجام شد مبنی بر اینکه شرایط برای احیا دبیرخانه انتخابات و سایر ملزومات برگزاری انتخابات فراهم شود‌، جلسه بعدی انجمن اوایل هفته آینده برگزار می شود که دستور جلسه بررسی تقویم انتخابات و فراخوان انتخابات است.

وی بیان داشت: براین اساس انجمن باید برای ثبت نام از کاندیداها فراخوان دهد و در صورتی که هر یک از اعضای هیات رئیسه فعلی نیز بخواهند برای سمت رئیس اتاق ایران کاندید شوند، برای آن سمت نیز باید اعلام ثبت نام شوند و لذا افراد ثبت‌نام کننده طبق تبصره ذیل بند هفتم باید استعلام تایید صلاحیت آن‌ها اخذ شود و در آن تبصره انجمن مکلف شده حداقل یک ماه قبل از برگزاری انتخابات استعلام را از وزارت اطلاعات بگیرد.

زمان برگزاری انتخابات

سنجانی شیرازی بیان داشت: بنابراین براساس فرآیندهای لازم برای برگزاری انتخابات رئیس اتاق بازرگانی ایران به نظر می‌رسد این انتخابات حداقل ۵ دی ماه و حداکثر ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شود.

وی اظهار داشت: تنها موردی که می‌تواند مانع اجرای مصوبه شود، یا دستور توقف قضائی یا دادنامه مبنی بر ابطال آن است. در غیر این صورت از نظر انجمن مصوبه شورا باید اجرا شود و اگر هیچ کدام از این دو مورد نباشد انجمن مکلف به اجرای مصوبات شورای عالی نظارت است و هیات رئیسه اتاق ایران به اسناد بند الف ماده ۱۹ مکلف است مصوبه شورای عالی نظارت را اجرا و با انجمن همکاری کند.

انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در ۲۸ خرداد امسال برگزار شد که در این انتخابات «حسین سلاح ورزی» در حالی که صلاحیتش از سوی مراجع ذیصلاح رد شده بود در انتخابات شرکت و به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد.

اما پس از ۴ ماه تاخیر با توجه به انتقادات فراوان نسبت به انتخاب سلاح ورزی، جلسه نهایی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران در مورخ اول آبان ماه با حضور وزیر صمت، وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان ملی استاندارد و سه نفر از اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد و در نهایت با رای شورا «حسین سلاح ورزی»، برکنار شد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.