کد خبر : 13407
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 21:57

حمله موشکی سنگین حماس به تل‌آویو

حمله موشکی سنگین حماس به تل‌آویو
در ادامه عملیات مقاومت فلسطین موسوم به طوفان الاقصی، بار دیگر شهر تل‌آویو هدف حملات راکتی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که در پاسخ به کشتارهای صهیونیستها، تل‌آویو را با راکت هدف قرار داده است.

پس از حملات موشکی و راکتی ساعاتی پیش از جنوب لبنان به سمت شهرکهای اسرائیلی، منابع خبری ساعاتی قبل گزارش دادند که تیراندازیهای شدیدی در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی صورت گرفت.

منابع خبری اسرائیلی با بیان اینکه نظامیان اسرائیلی روز سختی را در شمال فلسطین پشت سر گذاشته‌اند، خبر دادند که نقطه ثقل درگیریها در نزدیکی شهر «کریات شمونا» است.

مسئولان صهیونیستی از ساکنان این منطقه و الجیل خواسته‌اند که وارد پناهگاهها شوند. برخی از منابع اسرائیلی می‌گویند که شماری از نیروهای مقاومت موفق شده‌اند در این منطقه نفوذ کنند.

نظامیان اسرائیلی هم که یارای مقابله با نیروهای مقاومت را ندارند، به صورت مکرر منازل غیر نظامیان را بمباران می‌کنند. وزارت بهداشت فلسطین شامگاه امروز اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به ۲۶۷۰ شهید و بیش از ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

حمایت فوری از بیمارستان ها و مراکز درمانی

ساعتی پیش نیز «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد که شبح مرگ بر غزه سایه افکنده است و هزاران نفر در نوار غزه بدون برق، غذا و دارو به کام مرگ کشانده خواهند شد.

«می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین گفت که در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز متوالی، ۲۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

الکیله در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: ۱۵ مرکز درمانی در اثر بمباران آسیب دیدند، بیمارستان بیت حانون و بیمارستان کودکان الدره ارائه خدمات را متوقف کردند؛ ۲۳ آمبولانس آسیب دیده و از کار بازماندند.

وزیر بهداشت فلسطین مجدداً از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کرد تا از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران و مجروحانی که هر روز در معرض بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، فوراً حمایت فوری کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.