کد خبر : 18105
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 10:56

واژگونی تانکر بنزین و تاکید شورای شهر بر جابجایی انبار نفت شهران

واژگونی تانکر بنزین و تاکید شورای شهر بر جابجایی انبار نفت شهران
عضو شورای شهر تهران با اشاره به به خیر گذشتن حادثه واژگونی یک تانکر سوخت در محله شهران، بار دیگر به لزوم جابجایی انبارهای نفت شهران تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ ناصر امانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به لزوم جابجایی انبارهای نفت و گازوئیل به خارج از حریم پایتخت، گفت: روز جمعه حوالی ساعت چهار صبح یک تانکر با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر سوخت در محله شهران واژگون شد و خوشبختانه به منازل مسکونی برخورد نکرد و آتش نشانان تا ساعت ۱۰ صبح مشغول عملیات در این محدوده بودند و این در حالیست که از دوره سوم و چهارم شورای شهر مرتب تذکر دادیم که لازم است انبار نفت این منطقه جابجا شود.

وی با بیان اینکه اگر این تانکر واژگون شده بنزین حمل می‌کرد با یک فاجعه روبرو می‌شدیم، گفت: تابلوهایی برای تردد تانکرها از مسیر جدید و بزرگراه باکری نصب شده بود اما این تابلوها با اسپری پاک شده‌اند و لازم است که اساسا شرکت نفت برای انتقال انبارهای نفت برنامه ریزی کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر از سال ۹۵ که در این خصوص تذکر داده می‌شد، برای جابجایی انبارها اقداماتی انجام می‌شد تا امروز به نتیجه رسیده بودیم، گفت: هر یک از این تانکرها انبارهای انفجاری متحرک هستند و این در حالیست که اکثریت تانکرها نیز از عمر مفید خود عبور کردند.

وی افزود: از شهرداری می‌خواهیم با همکاری شرکت نفت اقدامات موثری را در خصوص جابجایی این انبارهای نفت انجام دهد تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود. من این تذکر را به شهردار و وزیر نفت ارسال می‌کنم.

مهدی چمران نیز با بیان اینکه البته وزارت نفت باید در این زمینه اقدام کند، گفت: اما شهرداری هم باید تابلوها را مجددا نصب و مرتبآنها را بازرسی کند تا اگر تابلوها پاک شده‌اند مجددا آنها را تعمیر کنند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.