کد خبر : 4598
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 10:32

پیشنهاد عضو شورای شهر؛

محدوده طرح ترافیک تنها برای تردد موتورهای برقی

محدوده طرح ترافیک تنها برای تردد موتورهای برقی
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران پیشنهاد داد که در صورت ورود موتورسیکلت‌های برقی به تهران، این موتورها به صورت اختصاصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند و اجازه تردد به موتورهای کاربراتوری و انژکتوری در محدوده طرح ترافیک داده نشود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در حاشیه جلسه شورای شهر تهران، گفت: وزارت صمت و شهرداری تهران برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت مشارکت کردند. اما هنوز قرارداد قطعی و نهایی نشده و با اینکه هماهنگی لازم بین شهرداری و وزارت صمت برای برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد. اما هنوز نمی‌توان عدد مشخصی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ورود اتوبوس، تاکسی و موتور برقی قطعا در کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا موثر است. گفت: البته اگر بتوانیم موتورسیکلت برقی را وارد کنیم تاثیر بیشتری بر روی کاهش آلودگی هوا دارد. چرا که موتورسیکلت‌ها در بین وسایل نقلیه بیشترین سهم آلایندگی را به خود اختصاص دادند. اگر بتوانیم بیشتر از ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد تهران کنیم. این موتورها تنها در مرکز شهر متمرکز شوند. خوب است و به نوعی مرکز شهر را تنها مختص حرکت این قطارها قرار دهیم.

وی افزود: با ورود این موتورها قوانینی را با پلیس راهور تنظیم خواهیم کرد. محدوده طرح ترافیک تنها برای تردد موتورهای برقی باشد. موتورهای کاربراتوری و انژکتوری اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را نداشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.