کد خبر : 3506
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 9:28

اقدام قانونی CFTC علیه چند طرح کلاهبرداری ارز دیجیتال

اقدام قانونی CFTC علیه چند طرح کلاهبرداری ارز دیجیتال

کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده (CFTC) علیه چهار فرد و سازمان، به دلیل مشارکت در یک طرح کلاهبرداری مربوط به معاملات ارز دیجیتال و فلزات گرانبها اقدام قانونی کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بر اساس شکایت CFTC که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در فلوریدا ثبت شده است، متهمان با وعده اهدای سودهای نجومی بر اساس یک الگوریتم اختصاصی، سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال را فریب داده‌اند.

ایان مک‌گینلی، مدیر اجرایی آژانس CFTC در مصاحبه‌ای گفت که این سازمان به ریشه‌کن کردن افرادی که در بازارهای ارز دیجیتال و فلزات گرانبها از مشتریان کلاهبرداری می‌کنند، ادامه می‌دهد. این نهاد نظارتی همچنین افزود: پلتفرم Fundsz با تعهد به پرداخت سود ثابت ۳ درصدی به صورت هفتگی از طریق معاملات ارز دیجیتال و فلزات گرانبها اقدام به جذب مشتریان می‌کرد.

آن‌ها Fundsz را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور معرفی و ادعا کردند که سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ دلاری تنها در ۴۸ ماه، تبدیل به یک میلیون دلار تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، آنها پلتفرم Fundsz را در فعالیت‌های خیریه مشارکت دادند تا از جذابیت اهداف خیریه نیز در جذب سرمایه بیشتر استفاده کنند. این نهاد نظارتی همچنین ادعا می‌کند که متهمان با جعل اظهارنامه‌های هفتگی بیش از ۱۴ هزار نفر را فریب داده‌اند.

CFTC همچنین افزود: «Fundsz با وجوه مشتریان اقدام به معاملات رمزارزی نمی‌کرده و بازده هفتگی ساختگی را به مشتریان خود گزارش می‌داده است. اوایل ماه جاری، قاضی وندی برگر از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، حکم منع قانونی و مسدود کردن دارایی‌های متهمان را صادر کرد. قرار است جلسه مقدماتی دستور قضایی در تاریخ بیست و سوم ماه آگوست برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است که CFTC در ادامه روند پرونده، به دنبال جبران خسارت سرمایه‌گذاران فریب‌خورده، جریمه‌های پولی مدنی، ممنوعیت‌های دائمی تجارت و حکم دائمی در برابر نقض قوانین بورس کالا (CEA) است.

افزایش نظارت CFTC و SEC بر بازار ارز دیجیتال

اقدام قانونی اخیر علیه پلتفرم Fundsz در حالی صورت می‌گیرد که CFTC و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) (دو سازمان از بزرگ‌ترین تنظیم‌کننده‌های مالی در ایالات متحده) پس از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX، سرکوب شدیدی را علیه صنعت ارز دیجیتال آغاز کرده‌اند.

در اوایل سال جاری، CFTC اعلام کرد که از صرافی بایننس و بنیانگذار آن به دلیل این ادعا که صرافی مذکور، دارایی‌های ثبت نشده را در ایالات متحده ارائه کرده است، شکایت خواهد کرد. به همین ترتیب، در ماه ژوئن، این کمیسیون از صرافی بایننس و مدیر عامل آن به دلیل بی‌توجهی آشکار به قوانین اوراق بهادار فدرال شکایت کرده و ۱۳ اتهام علیه این پلتفرم، از جمله راه اندازی یک صرافی ثبت نشده، معرفی کرده است.

این کمیسیون همچنین در سال جاری علیه صرافی‌های ارز دیجیتال کراکن و بیت‌ترکس و همچنین پلتفرم وام‌دهی کریپتو Nexo، اقدامات قانونی انجام داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.