کد خبر : 23171
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 - 13:05

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس:

افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها به صلاح کشور نیست، سرمان را مثل کبک زیر برف نکنیم

افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها به صلاح کشور نیست، سرمان را مثل کبک زیر برف نکنیم

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حقوق کارگران باید بر اساس تورم باشد، گفت: نباید سرمان را مثل کبک زیر برف کنیم و بگوییم از هیچ چیز خبر نداریم؛ بعضی از کارگران فرزندان خود را از رفتن به مدرسه باز می دارند چراکه توان تامین هزینه های مدرسه را ندارند.

شهباز حسن پور در خصوص وضعیت تورم در کشور اظهار کرد: متاسفانه این روزها شاهد افزایش بی رویه نرخ ارز و همچنین وضعیت لجام گسیخته قیمت ها هستیم و در حالی بودجه سال آینده را تصویب کردیم که پیشاپیش باید از کارمندان و کارگران و آحاد ملت اظهار شرمندگی کرد.

وی ادامه داد: درحالی تورم ۵۰ درصدی را پبش رو داریم که دولت افزایش ۲۰ درصدی حقوق را تصویب کرد که به مصلحت کشور و مردم نیست ما اگر کارآمدی و بهره وری را نیاز داریم و می خواهیم پاسخی مثبت به حضور مردم در پای صندوق رای بدهیم، باید در سیاست های خود و بودجه آینده بازنگری داشته باشیم.

آقای حسن پور بیان داشت: مسببان وضعیت امروز مردم، مجلس و دولت هستند و دولت هم متاسفانه از تیم اقتصادی قوی استفاده نکرد درحالی که مردم همواره پای کار بودند و به وظیفه خود عمل کردند و الان وقت این است که مجلس و دولت برای یکبار هم که شده به مردم پاسخی در شأن آنها بدهند.

وی با اشاره به میزان حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان، گفت: بر اساس اعلام قانون اساسی، حقوق و دستمزدها باید بر اساس تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده باشد؛ ما نباید سرمان را مثل کبک زیر برف بکنیم گویا از هیچ چیز خبر نداریم. بعضی از کارگران فرزندان خود را از رفتن به مدرسه باز می دارند چراکه توان تامین هزینه های آنها را ندارند.

آقای حسن پور در پایان خاطرنشان کرد: مسوولین دولتی و وزیر کار باید همکاری لازم در خصوص افزایش حقوق کارگران را داشته باشند چراکه نه تنها برخی کارگران با خروج از کارخانه ها و مراکز تولیدی به مشاغل کاذب روی می آوردند بلکه بخشی از کارمندان دولت هم به دلیل حقوق پایین، مجبور هستند دو شیفت کار کنند.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.