کد خبر : 13483
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 12:28

هشدار نارنجی هواشناسی برای شهروندان تهرانی

هشدار نارنجی هواشناسی برای شهروندان تهرانی
اداره کل هواشناسی تهران یک هفته پس از هشدار نارنجی،‌ دوباره با صدور هشداری از تکرار فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری شدید جوی در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، سطح این هشدار نارنجی است و اعلام شده که از بعدازظهر دوشنبه رگبار و رعدوبرق شدید، وزش باد خیلی شدید، احتمال بارش تگرگ، قله‌ها بارش برف و کولاک ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شمال و شمال غرب استان را فرا می گیرد.

برپایه این گزارش، در نیمه شمالی استان بارش باران گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید تا خیلی شدید، مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان «رگبار پراکنده باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید تا خیلی شدید (تندباد لحظه ای)، مناطق مستعد احتمال گردخاک» انتظار می‌رود.

در ادامه هشدار هواشناسی تهران آمده است: منطقه اثر فعالیت سامانه استان تهران به‌ویژه مناطق شمالی و ارتفاعات است که اثرات مخاطره آمیزی نظیر امکان سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله ‘گلخانه ها، داربست‌ها و شکستن درختان کهنسال و احتمال صاعقه و بارش تگرگ در پی دارد.

اداره کل هواشناسی تهران توصیه کرد: برای مواجهه مناسب با شرایط از استحکام سازه‌ها، سالم بودن پوشش‌های پلاستیکی و بسته بودن درب و پنجره‌های گلخانه‌ها با توجه به وزش باد شدید اطمینان شود. همچنین ضرورت دارد نسبت به استحکام بخشی به نهال های تازه کشت شده با نصب قیم به‌منظور مقاومت در برابر وزش باد شدید اقدام شود.

علاوه بر این توصیه شده است بهره برداران و پیمانکاران عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری برای شرایط پیش رو آمادگی داشته باشند. خودداری از تردد عشایر و چرای دام در ارتفاعات با توجه به احتمال بارش باران و وقوع صاعقه، لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های مزارع و باغات به‌منظور خروج آب‌های سطحی ناشی از باران و برداشت سریع میوه باغات نظیر انار و سیب در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند و سایر شهرستان‌های دارای محصول حساس برداشت نشده (ذرت) از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی تهران است.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.