کد خبر : 8650
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 14:46

افزایش قیمت نفت تحت تاثیر تولید ضعیف نفت شیل

افزایش قیمت نفت تحت تاثیر تولید ضعیف نفت شیل
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر تولید ضعیف نفت شیل در آمریکا که نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه را تشدید کرد، افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهای معاملات نفت برنت با ۵۸ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش، به ۹۵ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۹ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۹۲ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۵۰ سنت افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۷۱ سنت افزایش، بسته شده بود.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته، برای سومین هفته متوالی صعود کرده و به بالاترین حد از نوامبر سال ۲۰۲۲ رسیدند و در مسیر ثبت بزرگترین رشد قیمت سه ماهه از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ قرار دارند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز دوشنبه پیش بینی کرد تولید نفت مناطق تولیدکننده نفت شیل آمریکا در اکتبر، به ۹.۳۹۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند که پایینترین سطح از ماه مه سال ۲۰۲۳ و سومین کاهش ماهانه متوالی خواهد بود.

این برآوردها در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی و روسیه در ماه میلادی جاری، کاهش عرضه اضافی مجموعا ۱.۳ میلیون بشکه در روز را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کردند.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا در یادداشتی برای مشتریان با اشاره به نوسانات بازار پس از اظهارات امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی و شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در روز دوشنبه، نوشتند: صعود قیمت نفت به محدوده بیش خرید، بازار را در معرض اصلاح قیمت قرار می‌دهد.

امین ناصر، مدیر عامل آرامکو، چشم انداز بلندمدت این شرکت برای تقاضا را کاهش داد و اکنون پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی تا سال ۲۰۳۰، به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که کمتر از برآورد قبلی ۱۲۵ میلیون بشکه در روز است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، از کاهش عرضه اوپک پلاس در بازار نفت دفاع و اظهار کرد: بازارهای انرژی بین‌المللی برای محدود کردن نوسانات، نیازمند مقررات ساده‌ای هستند و همچنین نسبت به ابهامات پیرامون تقاضای چین، رشد اروپا و اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با تورم، هشدار داد.

مدیرعامل دومین تولیدکننده بزرگ انرژی آمریکا پیش بینی کرد قیمت نفت به زودی، به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود می‌کند. مایک ویرث، مدیرعامل شرکت شورون در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: عرضه محدود شده و ذخایر کاهش پیدا کرده‌اند. روندهای مذکور نشان می‌دهند که ما قطعا در مسیر رسیدن به قیمت نفت بشکه‌ای ۱۰۰ دلار هستیم و به آن نزدیک شده‌ایم.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل شورون اظهار کرد: قیمت بالاتر نفت، روی اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی تاثیر خواهد گذاشت، اما منعکس کننده مطلوب ماندن پیشرانها است.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.