کد خبر : 12995
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 17:16

۹ خودرو جدید به لیست خودروهای وارداتی اضافه شد+ جدول

۹ خودرو جدید به لیست خودروهای وارداتی اضافه شد+ جدول
در طرح عرضه خودروهای وارداتی جدید به ۳۰ هزار متقاضی این خودروها که در نوبت اول ثبت‌نام در اسفندماه سال گذشته، نام‌نویسی و اولویت‌دهی شده بودند، در وهله اول شش خودرو وارداتی از سوی شش شرکت واردکننده معرفی شده بود، حال در آخرین به روزرسانی، ۹ خودروی جدید دیگر نیز اضافه شده و بر این اساس ۱۵ خودروی وارداتی برای انتخاب مشتریان عرضه شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ ۱۳ مهر ماه، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امکان ثبت‌ درخواست خودروی وارداتی مختص متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال گذشته مشارکت داشته و اولویت آن‌ها مشخص شده فراهم شده است.

براساس این اطلاعیه، به دنبال طی مسیر و فرآیندهای قانونی اخذ مجوزهای لازم (استاندارد، محیط‌زیست و…) توسط شرکت‌های واردکننده برای خودروهایی که تاکنون وارد کشور شده‌اند، مقرر شد سامانه فعال و بازگشایی شود.

در این راستا، چهارشنبه هفته گذشته (۱۸ مهر ماه)، بر اساس آنچه که وعده داده شده بود که پیش از آغاز ثبت‌نام، مشخصات فنی و تصاویر خودروهای قابل عرضه جهت بررسی و انتخاب دقیق‌تر متقاضیان ارائه شود، این مشخصات و دفترچه راهنمای خودروهای قابل عرضه در سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری و اطلاعات و مشخصات فنی شش مدل خودرو توسط شرکت شش شرکت واردکننده در این مرحله برای ثبت‌نام متقاضیان ارائه شد.

در بارگذاری ابتدایی خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، مشخصات شش محصول چانگان CS۵۵ (سایپا)، زوتی DL۵ (پارس‌خودرو)، هیوندای النترا (کرمان‌موتور)، کیا سلتوس (کوشاخودرو)، تویوتا کرولا (معین‌خودرو) و فولکس واگن جتا VS۷ (ماموت‌خودرو) بارگذاری شده بود.

حال در جدیدترین به‌روزرسانی صورت گرفته، ۹ مدل خودروی جدید ونام سه شرکت ایران‌خودرو، بهمن‌موتور و راساخودرو به‌عنوان واردکننده محصولات، نیز به لیست خودروهای قابل عرضه اضافه شده است.

۱۵ مدل خودرو عرضه شده توسط ۹ شرکت واردکننده برای متقاضیان خودروهای وارداتی به شرح زیر است:

 شرکت واردکننده خودروهای وارد شده قابل عرضه
 ۱- سایپا چانگان CS۵۵  و چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳
۲- پارس‌خودرو زوتی DL۵
۳- کرمان‌موتور هیوندای النترا و هیوندای کرتا
۴- کوشا خودرو کیا سلتوس و کیا سونت
۵- معین خودرو تویوتا کرولا ۱۲۰۰ و تویوتا کرولا ۱۵۰۰
۶- ماموت خودرو فولکس واگن جتا VS۷ و فولکس واگن جتا VS۵
۷- ایران‌خودرو  دانگ‌فنگ شاین مکس
۸- بهمن‌موتور بستیون T۷۷
۹- راساخودرو سوزوکی سیاز و  GS۳

 

ثبت درخواست خودرویی از محصولات فوق، صرفاً برای متقاضیان دارای اولویت است و ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نخواهد شد.

یادآوری می‌شود که در زمان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال گذشته، از میان ۳۴ هزار نفری که در قرعه کشی شرکت داده شده بودند، حدوداً ۳۰ هزار نفر در نوبت دریافت هستند و الباقی ۴۰۰۰ نفر انصراف داده‌اند. در فاز اول خودروی این ۳۰ هزار نفر تحویل داده خواهد شد.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.