کد خبر : 4644
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 12:41

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری مشخص شد

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری مشخص شد
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون آموزگاری به زودی اعلام می‌شود، گفت که حدودا ۲۵ هزار نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ معصومه نجفی پازوکی درباره زمان اعلام نتایج آزمون آموزگاری اظهار کرد: نتایج آزمون آموزگاری باید به زودی اعلام شود چراکه همه مراحل آن طی شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۲۸ هزار ظرفیت برای این آزمون در نظر گرفته شده بود تا این تعداد جذب آموزش و پرورش شوند، افزود: تعدادی از ظرفیت‌ها که مربوط به مناطق خاص بود به حد نصاب نرسیدند چراکه ما حداقل‌هایی را برای این آزمون قرار داده بودیم و داوطلب باید حتما آن نمره را کسب می‌کرد تا قبول شود؛ از سوی دیگر قطعا در مسیر هم ریزش داشت، برای مثال برخی افراد در این آزمون بدون توجه به شرایط لازم از نظر مدرک تحصیلی، سن، سوابق خاص و … ثبت نام کردند؛ در چنین شرایطی افراد قبول شده و برای مصاحبه دعوت می‌شدند اما مدارک لازم را نداشتند.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به اینکه نهایتا چه تعداد از داوطلبان پس از انجام ارزیابی تکمیلی پذیرفته شده‌اند، گفت: حدودا ۲۵ هزار نفر توانسته‌اند مراحل ارزیابی تکمیلی را گذرانده و پذیرفته شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا مواردی وجود داشت که معلولان به علت معلولیت در این آزمون رد شوند؟، تصریح کرد: یکی از شروط صلاحیت معلمی، سلامت جسم است. ما سهمیه‌ای خاص برای جذب معلولان داریم که این سهمیه خاص مدارس استثنایی است و ارزیابی تکمیلی آن را سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار می‌کند. این آزمون هنوز برگزار نشده و قرار است برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از شرایط جذب آموزگار در مقطع ابتدایی سلامت جسم است اما این قانون در جذب معلم برای آموزش و پرورش استثنایی وجود ندارد و سهمیه جذب معلولان نیز برای آموزش و پرورش استثنایی است.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.