کد خبر : 16213
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 15:06

ریزش قیمت جهانی طلا به زیر کانال ۲۰۰۰ دلار

ریزش قیمت جهانی طلا به زیر کانال ۲۰۰۰ دلار
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۹۹۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا که در روز جمعه برای اولین بار از ماه مه به بالاتر از ۲۰۰۰ دلار رسیده بود، امروز از این سطح فاصله گرفت و پایین آمد. حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه آنقدرها که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند گسترده نبوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱۸ درصد کاهش به ۱۹۹۲ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با ۰٫۱۲ درصد کاهش به ۲۰۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

طلا در روز جمعه به دنبال آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه ۱٫۱ افزایش قیمت داشت. رژیم صهیونیستی اعلام کرده این حمله طولانی مدت خواهد بود. بنابراین ترس از تاثیر یک حمله ناگهانی بر شرایط ژئوپلیتیکی منطقه کاهش یافته است.

طلا یکی از بزرگترین برندگان جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بوده و از زمان آغاز این جنگ بیش از ۹ درصد افزایش قیمت داشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است. احتمالاً ادامه این درگیری‌ها باز هم به نفع طلا خواهد بود، چون خاورمیانه یک منطقه حیاتی برای عرضه جهانی انرژی است.

این درگیری تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور بر قیمت طلا را کنار زده است. اما سرمایه‌گذاران هنوز هم از نزدیک سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا را که قرار است در این هفته دیدار داشته باشند دنبال می‌کنند.

تمرکز بازارها در حال حاضر بر تصمیمات جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد نرخ بهره است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰٫۳۵ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۳۲ سنت رسید و پلاتین با ۰٫۴۱ درصد کاهش، ۹۳۱ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.