کد خبر : 4748
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 21:40

سازمان بورس استخدام می کند

سازمان بورس استخدام می کند
سازمان بورس و اوراق بهادار در سه گروه شغلی، آزمون استخدامی برگزار می‌کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از روابط عمومی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس، آزمون مربوطه در سه گروه شغلی حقوق، حسابرسی و مدیریت مالی با شرایط سنی حداکثر ۳۰ سال برگزار می‌شود.

مفاد آزمون عمومی هر سه گروه شغلی مذکور شامل آشنایی با اصول بازار سرمایه، ریاضی مقدماتی، زبان انگلیسی، آشنایی با ICDL و استعداد تحصیلی (GMAT) خواهد بود.

در گروه حقوق، داوطلبان با داشتن شرایط اختصاصی تسلط به قوانین و مقررات بازار سرمایه، تسلط به قانون تجارت، قانون مجازات اسلامی، قانون مدنی، آیین دادرسی کیفری و مدنی، فن تحلیل و استدلال حقوقی قوی، عدم اشتغال به وکالت، مشاوره حقوقی، سردفتری و… می‌توانند برای شرکت در آزمون اقدام کنند. همچنین تودیع پروانه وکالت (در صورت داشتن پروانه) الزامی است و داشتن سابقه کار مرتبط مزیت محسوب می‌شود.

اقتصاد پرس

بنابراین گزارش در گروه حسابداری – حسابرسی علاوه بر شرایط عمومی مذکور، شرایط اختصاصی تسلط بر قوانین و مقررات بازار سرمایه، تسلط بر قانون تجارت، تسلط بر استانداردهای حسابداری – حسابرسی، تسلط بر قانون مالیات، آشنایی با تحلیل صورت‌های مالی، بازارها و ابزارها و امور مالی شرکتی برای پذیرش نهایی در این آزمون در نظر گرفته شده است.

همچنین در گروه سوم آزمون، گروه حسابداری – مدیریت مالی، شرایط اختصاصی آشنایی با قوانین و مقررات بازار سرمایه، آشنایی با تحلیل صورت‌های مالی، بازارها و ابزارها و امور مالی شرکتی، دانش در زمینه محاسبه سود، بازده، ریسک، نرخ سود و ارزش‌گذاری و تجزیه و تحلیل اوراق بهادار، تسلط بر قوانین و مقررات حوزه معاملات و آشنایی با سایر مقررات بازار سرمایه در نظر گرفته شده است.

اقتصاد پرس

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در آزمون استخدامی به نشانیtest.semedco.ir مراجعه و در سامانه آزمون‌ها، نام آزمون را در بخش “آزمون‌های قابل انتخاب”، قسمت “جستجوی نام آزمون” جستجو کنند.

منبع:سنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.