کد خبر : 11469
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 19:36

ادعای مدیرعامل شرکت بورس: بازار سرمایه به ثبات رسید

ادعای مدیرعامل شرکت بورس: بازار سرمایه به ثبات رسید

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بورس تهران در ماه‌های اخیر به دلیل آرامش نسبی در بازارها، بازار سرمایه هم تثبیت شد و این در حالی است که عملکرد بازار سهام معلول شرایط اقتصادی است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران اظهار داشت: همواره ظرفیت بازار سرمایه با توجه به المان‌های پایه‌ای اقتصاد ایران تغییر می‌کند و عملکرد بازار سرمایه معلول شرایط اقتصادی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در همه کشور‌ها با مترو معیار‌های مجزا تفکیک می‌شود که از آبان ماه ۱۴۰۱ در کشورمان در دستورالعملی در این حوزه منتشر شد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران بیان داشت: به دلیل ریسک‌هایی که طرح‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در عملیاتی شدن پروژه‌ها دارند و نوع سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این نوع سرمایه‌گذاری، معیار‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

گودرزی تصریح کرد: برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در سکو‌های تامین مالی جمعی برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک طراحی شده و برخی با پذیره‌نویسی شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای از طریق سلب حق تقدم وارد بازار سرمایه می‌شوند که هر دوی این سرمایه‌گذاری‌ها به وزن بازار سرمایه کمک کرده و نسبت به سنوات گذشته بهتر و بیشتر شده است.

گودرزی اظهار امیدواری کرد با گذشت زمان و با توجه به ظرفیت و بضاعت بازار شرکت‌هایی با ارقام بزرگ‌تر از طریق این بازارها، تامین مالی شوند.
منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.