کد خبر : 16559
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 21:28

اعمال فشار آمریکا به رژیم صهیونیستی برای توقف نبرد با حماس

اعمال فشار آمریکا به رژیم صهیونیستی برای توقف نبرد با حماس
مقامات آمریکایی اعلام کردند که توقف کوتاه مدت عملیات نظامی در غزه باعث ارسال آب و غذا به غزه شده و به آزادی اسرا کمک می‌کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مقامات کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کردند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور از رژیم صهیونیستی درخواست خواهد کرد تا با توقف‌های موقت در عملیات نظامی در غزه جهت توزیع کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد گفت‌وگوها برای آزادی اسرا موافقت کند.
به گفته این مقامات، این درخواست توقف با آتش‌بس کلی بسیار مغایرت دارد.
بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز گذشته گفته بود که معتقد است باید در درگیری اسرائیل و غزه یک «وقفه» صورت گیرد تا گروگان‌ها آزاد شوند.
سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به فردی که در میان سخنرانی انتخاباتی او در مینیاپولیس گفت که باید درخواست اعلام آتش بس در غزه کند، ایراد شد. او گفت: من به عنوان یک خاخام از شما می‌خواهم که همین الان خواستار آتش‌بس شوید.
بایدن گفت: من هم فکر می‌کنم ما به یک «وقفه» نیاز داریم. یک مکث زمان می‌دهد تا زندانیان اسراییلی بیرون بیایند.

اشغالگران قتل‌عام را در مناطق پر جمعیت تکرار می‌کنند

مقامات آمریکایی میگویند که این توقف ها به مشکلات بشردوستانه فوری رسیدگی خواهند کرد اما به رژیم صهیونیستی اجازه پاسخ‌دهی به حملات حماس را نخواهند داد.
این مقامات همچنین عنوان کردند که مذاکرات آزادی اسرای بیشتر به میانجی‌گری قطر همچنان درجریان است.

منابع رسانه‌ای صبح امروز (پنج‌شنبه) و همزمان با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به بیست و هفتمین روز از تلاش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ بیشتر به نوار غزه و دفع حملات آنها توسط مقاومت فلسطین خبر دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گزارشی اعلام کرد: اشغالگران همچنان قتل‌عام را یکی پس از دیگری در مناطق پر جمعیت تکرار می‌کنند اشغالگران در ۲۴ ساعت ۱۵ قتل عام انجام دادند که ۲۵۶ شهید نتیجه آن بود. تعداد شهدا به ۹۰۶۱ نفر رسیده است که ۳۷۶۰ کودک و ۲۳۲۶ زن هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.