کد خبر : 21403
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 9:50

روزنامه جمهوری اسلامی:

آنکه ارز دولتی به شرکت متخلف داده را مجازات کنید، دزد این ارزها مجازاتش کمتر است

آنکه ارز دولتی به شرکت متخلف داده را مجازات کنید، دزد این ارزها مجازاتش کمتر است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مشخص است که گیرنده ارز را هم باید تعقیب کرد ولی مهم‌تر از آن، تعقیب و مجازات کسی است که با سوء‌استفاده از موقعیت خود در دستگاه‌های دولتی به افراد سوء‌استفاده‌گر و فرصت‌‌طلب که مفسدان اقتصادی هستند ارز می‌دهد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به فساد چای دبش تاکید کرده که مجازات کسی که در دستگاه دولتی مسئولیت اعطای ارز دولتی را داشته مهم‌تر از کسی است که ارز را گرفته و حیف و میل کرده است.

پاسخ به این سوال که در مبارزه با فساد اقتصادی، دنبال کردن آن کسی که ارز می‌گیرد و حیف و میل می‌کند مهم‌تر است یا آن کسی که در دستگاه‌های دولتی مسئولیت دارد و ارز را می‌دهد؟ یکی از کلیدهای باز کردن درها برای ریشه‌کن ساختن مفاسد است.مشخص است که گیرنده ارز را هم باید تعقیب کرد ولی مهم‌تر از آن، تعقیب و مجازات کسی است که با سوء‌استفاده از موقعیت خود در دستگاه‌های دولتی به افراد سوء‌استفاده‌گر و فرصت‌‌طلب که مفسدان اقتصادی هستند ارز می‌دهد.

این روزنامه تاکید کرده است: اگر در دستگاه‌های دولتی افراد فاسدی حضور نداشته باشند که بدون رعایت ضوابط و مقررات قانونی به این و آن ارز بدهند، اصولاً راه سوء‌استفاده بر روی افراد فاسد و فرصت‌طلب بسته خواهد بود و زمینه‌ای برای فساد به وجود نخواهد آمد. بنابراین، بدون تردید باید گفت دنبال کردن کسی که ارز را می‌دهد، تعقیب‌کنندگان را سریع‌تر به نتیجه می‌رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.