کد خبر : 13257
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 17:06

روزنامه هم‌میهن مطرح کرد:

آقای رئیسی! این چه منطقی است که مانع پیوستن دولت روحانی به FATF شدید اما حالا خودتان همان مقررات را بدون پیوستن انجام می‌دهید؟

آقای رئیسی!  این چه منطقی است که مانع پیوستن دولت روحانی به FATF شدید اما حالا خودتان همان مقررات را بدون پیوستن انجام می‌دهید؟

روزنامه هم میهن پرسید: این چه عقلانیتی است که تمام توان خود را بسیج کردید تا مانع پیوستن دولت پیش به FATF و پالرمو و CFT شود و حالا خودتان بدون پیوستن آن را انجام می‌دهید؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه هم‌میهن با استناد به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف سوال مهمی از مسئولان دولتی درباره FATF پرسیده است.

به گزارش هم‌میهن، ایرادی که (ظریف) بحق هم گرفته است،‌ شاید اشاره به سخنان اخیر مقام وزارت اقتصاد و دارایی باشد که گفته است استانداردهای FATF در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را پذیرفته‌ایم و تلاش می‌شود قوانین و مقررات نیز منطبق با آن پیش برود! آقای ظریف به‌خوبی توضیح می‌دهد که شما FATF را نمی‌پذیرید، پالرمو و CFT را نمی‌پذیرید اما مقررات سختگیرانه‌تری را مجبور می‌شوید اعمال کنید. یعنی با پولشویی مبارزه می‌کنید و گزارش کامل آن را ارائه می‌دهید، اما در تصمیم‌گیری‌ها نقشی ندارید.

ان روزنامه تاکید کرده است: این سیاست مصداق «آش نخورده و دهان سوخته» است. این چه عقلانیتی است که تمام توان خود را بسیج کردید تا مانع پیوستن دولت پیش به FATF و پالرمو و CFT شود و حالا خودتان بدون پیوستن آن را انجام می‌دهید؟ یعنی تمام دستورات را اجرا می‌کنید، بدون اینکه در شکل‌گیری آن مشارکت داشته باشید و از منافع آن بهره‌مند باشید. با این سیاست‌ها ره به جایی برده نمی‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.