کد خبر : 2040
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 10:20

آخرین قیمت انواع خودرو امروز ۶ تیر ۱۴۰۲

آخرین قیمت انواع خودرو امروز ۶ تیر ۱۴۰۲

قیمت خودرو امروز برخلاف روزهای گذشته که در روند صعودی قرار گرفته بود، با شیب نسبتاً تندی در سراشیبی قرار گرفت. آیا این روند می‌تواند ادامه‌دار باشد؟

اقتصاد پرس؛ قیمت خودرو امروز، ۶ تیر ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، با کاهش محسوسی نسبت به روز گذشته همراه بود.

روند بازار که از هفته گذشته افزایشی بود، امروز به‌یکباره تغییر داشت و کاهش چند درصدی در اغلب محصولات را تجربه کرد. به‌نظر، روند رنج زدن و ثبات بازار فعلاً ادامه‌دار بوده و زمانی که قیمت‌ها صعودی می‌شود، پس‌ از مدت کوتاهی قادر به‌ادامه روند نبوده و دوباره رو به کاهش می‌گذارد.

عمده دلیل ثبات در بازار، نبود خریدار و معاملات پایین خودرو نسبت به روزهای گذشته است. از سوی دیگر نرخ ارز نیز بی‌تاثیر نبوده و از روز گذشته، با نوسان اندکی دوباره به زیر کانال ۵۰ هزارتومان بازگشت.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ که از اقتصادی‌ترین خودروهای توقف تولید خورده شرکت سایپا محسوب می‌شود، باتاثیر از همدیگر، دقیقاً ۱۰ میلیون تومان کاهش داشت. بنابراین این دو خودرو به‌ترتیب با نرخ‌های ۳۵۰ میلیون و ۳۳۵ میلیون تومان معامله شد.

اقتصاد پرس

کوئیک دنده‌ای S اما نسبت به دیگر محصولات بازار، کاهش اندکی را تجربه کرد. این خودرو تنها با یک میلیون کاهش، با نرخ ۳۵۸ میلیون تومان خرید و فروش شد.

رکورد کاهش قیمت در بین خودروهای داخلی را پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما داشت. این خودرو توانست با ۲۰ میلیون تومان کاهش در یک روز به مبلغ ۵۷۰ میلیون تومان رسید.

اما خودرویی همانند تارا دنده اتوماتیک، با روند کلی بازار همراه نبوده و بدون تغییر با مبلغ ۸۳۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای خارجی اما روند آرام‌تری نسبت به بازار خودروهای داخلی تجربه کرده و اغلب خودروها در ثبات کامل به‌سر بردند.

جک J4 کرمان موتور که ارزان‌ترین سدان مونتاژی محسوب می‌شود، توانست بدون تغییر قیمتی، به‌معامله ادامه دهد. به‌این ترتیب، این خودرو با ۸۱۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

جک S5 اتوماتیک با تنها ۵ میلیون تومان افزایش، با نرخ یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان معامله شد.

اقتصاد پرس

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، رکورد دار کاهش قیمت بین مونتاژی‌های بازار نیز توانست با ۳۰ میلیون تومان کاهش، با قیمت یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

لاماری ایما که روز گذشته به‌یکباره افزایش قیمت چند ده میلیونی تجربه کرد، امروز با ۳۰ میلیون تومان کاهش، به نرخ دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در این روزهای گرم تابستانی، سردترین و کم‌رمق‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. خریدار آن‌چنانی در بازار پیدا نمی‌شود و به‌واسطه کاهش زیادی که قیمت خودرو در ماه‌های گذشته تجربه کرده، توان کاهش قیمت جدی را نیز از دست داده است.

از سوی دیگر با رنج زدن نرخ ارز در محدوده ۵۰ هزار تومان درکنار سایر بازارهای داخلی، افزایش چشم‌گیری نیز از بازار خودرو انتظار نمی‌رود. بنابراین احتمالاً تا آخر هفته، تغییر زیادی در قیمت‌ها صورت نگیرد.

/تجارت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.