کد خبر : 7369
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 13:08

ورود رئیس جمهور به موضوع پرداخت مطالبات گندمکاران

ورود رئیس جمهور به موضوع پرداخت مطالبات گندمکاران
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تن رسیده است، گفت: مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که صبح امروز به منظور بازدید از پروژه‌های بخش و رونمایی از نقشه راه محصولات کشاورزی به شهر همدان سفر کرده است، در شهرستان تویسرکان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تاکنون میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تن رسیده است.

وی افزود: با این میزان خرید گندم، نیاز صنف نان به صورت ۱۰۰ درصدی تامین شده است و نیاز به واردات گندم برای تامین گندم نان نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم برنامه خودکفایی گندم ادامه‌دار باشد و در شرایط اقلیم نامتعادل دچار مشکل نشویم.

وی با بیان این که ۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت آبی گندم است، ادامه داد: در تلاشیم با افزایش بهره‌وری و نفوذ دانش به بخش کشاورزی، عملکرد در واحد سطح را بالا ببریم تا با وقوع تنش‌های آبی با مشکل مواجه نشویم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها را با حمایت مقام معظم رهبری و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا کرده‌ایم، تامین نهاده‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح انجام شده و ۲ هزار نفر از فارغ‌‌التحصیلان کشاورزی به صورت قراردادی در دیمزارها متمرکز می‌شوند تا سطح عملکرد افزایش یافته و خودکفایی گندم در کشور تثبیت شود.

وی ادامه داد: ۱۵۴٫۵ همت مطالبات کشاورزان بود که تا امروز بیش از ۱۱۰ همت پرداخت شده و باقی آن با توجه به تاکیدات رئیس‌جمهور تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

مقام عالی وزارت گفت: تولید و نگهداری گندم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و تامین منابع بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنیم.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.