برنامه‌های رادیو اقتصاد متناسب نیاز مخاطبان طراحی شده است ۳۱ تیر, ۱۳۹۵

مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد اظهار کرد: این شبکه رادیویی با شعار «صدای اقتصاد درون‌زای ایران»، برای تحقق اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال ۱۳۹۴ بر اساس چشم‌انداز، ماموریت، اهداف کلان و خرد و همچنین راهبردهای این شبکه رادیویی برای تحقق گفتمان رایج اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به صورت هدفمند، مناسب با نیاز مخاطبان، برنامه‌های خود را مصوب کرده است.

اقتصاد پرس: مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد اظهار کرد: این شبکه رادیویی با شعار «صدای اقتصاد درون‌زای ایران»، برای تحقق اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال ۱۳۹۴ بر اساس چشم‌انداز، ماموریت، اهداف کلان و خرد و همچنین راهبردهای این شبکه رادیویی برای تحقق گفتمان رایج اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به صورت هدفمند، مناسب با نیاز مخاطبان، برنامه‌های خود را مصوب کرده است.

علی‌رحم علیزاده، مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد در گفت‌وگو با ایسنا در ادامه مطلب بالا متذکر شد: با توجه به ساختار جدید شبکه سعی شده است تا بر اساس ماموریت گروه‌های برنامه‌ساز، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم بر اساس نیازهای مخاطبان خود، اقدام به پخش برنامه‌هایی کنیم.

او با بیان اینکه در رادیو اقتصاد چهار گروه برنامه‌ساز ماموریت طراحی و تنظیم و تصویب برنامه‌های مورد نیاز مخاطبان را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: دو گروه صنعت و بازرگانی و کسب و کار بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب، بیشترین نقش را در تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی و اتخاذ رویکرد اقدام و عمل، در این حوزه دارند. به عنوان مثال در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ گروه صنعت و بازرگانی بر اساس اصول و سیاست‌های بیست و چهارگانه اقتصاد مقاومتی، ۱۶ برنامه را طراحی کرده است که این برنامه‌ها در سه ماهه دوم، با موضوعات اصلاح ساختار اقتصادی، توسعه تجارت بین‌الملل و صادرات، شناسایی مشکلات، موانع صنایع متوسط و بزرگ، توانمندسازی نیروی کار و رقابت‌پذیری اقتصادی در بین مناطق مختلف کشور، معرفی صنایع کوچک و پیشرفت‌های لازم دراین زمینه، معرفی توانمندی و ظرفیت‌های لازم برای بروز خلاقیت و ابتکارات و نوآوری، فرهنگ‌سازی و رتبه‌بندی سازمان‌ها و موسسات و عملکرد آنان و همچنین نگاه جدید به مدیریت‌های صنعتی در راستای استانداردسازی در نظرگرفته شده‌اند.

او یادآور شد که این موضوعات در برنامه‌های «رمز پیشرفت»، «راه ابریشم»، «ازحرف تا عمل»، «اقتصاد به توان ۳۱ »، «گنج و رنج»، «ساعت صنعت»، «اقتصاد معدن» و «پایش» برای مخاطبان عام، اندیشمندان و فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.

مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد اظهار کرد: امروزه راه‌اندازی و مدیریت یک کسب وکار یا همان کارآفرینی در جامعه نیازمند علم و آگاهی ودانش است تا افراد بتوانند در راستای توسعه همه‌جانبه کشور بر اساس نیازهای مردم فعالیت‌های اقتصادی و کاری خود را بنا بگذارند. همانطور که از اسم گروه کسب وکار مشخص است، در راستای آموزش غیر مستقیم و نحوه راه‌اندازی یک کسب و کار جدید، توسعه و موفقیت یک مدیر در شرایط بحرانی و عبور از بحران‌های کاری، تبیین و ترویج اقتصاد اسلامی در راستای تثبیت و تحکیم اقتصاد مقاومتی، تضارب آرا و نظرهای متفاوت و بعضاً متضاد با دیدگاه‌های مختلف کارشناسی و با موضوعات متفاوت کسب و کار، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی، تبیین و تحلیل ابعاد مختلف موضوعات روز و بررسی کتب و مقالات علمی درباره مباحث اقتصادی از جمله کسب و کار در قالب و عناوین مختلف برنامه‌سازی همچون «رویش»، «عیار»، «چالش»، «رهیافت»، «در انتظار باران» و «پویش» در روزهای مختلف هفته برای همه فعالان اقتصادی، عامه مردم و اندیشمندان و در ساختارهای متفاوت برنامه‌سازی، همچون میز گرد و گزارش و با اهداف سه‌گانه آموزشی، اطلاعاتی و تفریحی توسط گروه کسب و کار تهیه و پخش خواهند شد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *