کد خبر : 1868
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 11:42

یک روز به پایان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی باقی مانده است

یک روز به پایان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی باقی مانده است

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی درحالی از ۲۷ خردادماه آغاز شده است که فردا (۳۱ خردادماه) آخرین مهلت ثبت‌نام آن است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان که از روز شنبه (۲۷ خردادماه) آغاز شده تا (۳۱ خردادماه) ادامه دارد.

مبلغ وام از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات در این مرحله، به ۴۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته میرهاشم موسوی- مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، بعد از انجام این مرحله و مشخص‌شدن افراد واجد شرایط به تعداد ۴۰ هزار نفر، در آستانه دهه مبارک امامت و ولایت، پرداخت مرحله اول وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در دستور کار قرار می‌گیرد.

در این مرحله، بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند. برای دریافت این تسهیلات نیازی به ضامن نیست و این وام با توافقی که بین سازمان تأمین‌اجتماعی و بانک رفاه کارگران انجام شده است، به‌صورت قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان پرداخت می‌شود. بعد از ثبت‌نام، کلیه مراحل بررسی شرایط متقاضیان و پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه بازنشستگان به بانک و شعب تأمین‌اجتماعی وجود ندارد.

مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال گذشته، و داشتن سن بین ۱۸ تا ۷۷ سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی شرایط دریافت این تسهیلات است.

در صورت دارا بودن این شرایط متقاضیان در این مرحله می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌بگیر واریز می‌شود. بازپرداخت این تسهیلات دو ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.