کد خبر : 20677
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 9:09

گوجه از درخت گرانی افتاد

گوجه از درخت گرانی افتاد

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به آنکه گوجه فرنگی به رنگ آمده، نرخ هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه در میدان از ۴۵ به ۳۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ صادرات گوجه فرنگی در کشورهایی که تولید آنها بالاست، از جمله ایران، تاثیر قابل توجهی بر روی قیمت گوجه فرنگی دارد. با افزایش صادرات این محصول، تقاضا در بازارهای خارجی افزایش می‌یابد و این منجر به افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار داخلی می‌شود. با توجه به این نکته که صادرات گوجه فرنگی در ایران به صورت قابل توجهی صورت می‌گیرد، بنابراین متغیرهایی همچون تقاضا در بازارهای خارجی و تعداد صادرات این محصول، تاثیر مهمی بر روی قیمت گوجه فرنگی در بازار داخلی دارد.

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو گوجه فرنگی در میدان میوه و تره بار ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان بوده که نسبت به قبل کاهش یافته است.

به گفته او، نرخ هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه از ۴۵ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان رسیده است.

دارایی نژاد ادامه داد: با افزایش عرضه گوجه فرنگی در روزهای آتی پیش بینی می شود که بازار محصول در اوایل دی ماه به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان اخذ تعرفه صادرات را راهکاری مناسب برای تنظیم بازار برشمرد و گفت: اخذ تعرفه ۱۰۰ درصدی صادرات پیاز و ۵۵ درصدی گوجه فرنگی می تواند در تنظیم بازار و کاهش قیمت اثرگذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.