کد خبر : 17038
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 13:02

علت افزایش قیمت گوجه فرنگی اعلام شد

علت افزایش قیمت گوجه فرنگی اعلام شد
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، جابه‌جایی فصلی (اتمام فصل گرم و ورود به فصل سرد) را علت اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی برشمرد و گفت: قیمت این محصول در بازار کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «اسدالله کارگر» درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار افزود: هر ساله به دلیل جابه‌جایی فصلی قیمت برخی صیفی جات از جمله گوجه فرنگی تغییر می‌کند، زیرا به دلیل بارش ها میزان گوجه فرنگی در همه استان‌های تولیدی کشور کاهش می یابد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اظهار داشت: اکنون با کاهش تولید گوجه فرنگی در برخی استان ها، استان های جنوبی کشور نیز هنوز به تولید انبوه نرسیده است؛ بنابراین این نوسان تولید منجر به تغییر در عرضه محصول در بازار و در نهایت افزایش قیمت گوجه فرنگی شده است.

وی تصریح‌کرد: قیمت فعلی گوجه فرنگی در بازار مقطعی است و با افزایش عرضه گوجه فرنگی از استان های جنوبی کشور قیمت ها به تعادل خواهد رسید، البته نباید انتظار داشته باشیم که قیمت ها در فصل زمستان به نرخ های فصل تابستان برسد اما به طور حتم قیمت ها کاهش می یابد.

کارگر گفت: اکنون قیمت گوجه فرنگی در میدان میوه و تره بار مرکزی تهران برحسب کیفیت بین ۱۴ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد.

در حال حاضرگوجه فرنگی در بازار خرده فروشی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان نیز به فروش می رسد.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.