کد خبر : 11153
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 23:21

گواهینامه بین المللی: از ثبت نام تا دریافت

گواهینامه بین المللی: از ثبت نام تا دریافت
گواهینامه بین‌المللی یک سند هویتی معتبر است که به شما اجازه می‌دهد در سایر کشورهای جهان با خودرو یا موتورسیکلت رانندگی کنید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رانندگی و سفر با خودروی شخصی همواره لذت منحصربه‌فردی را برای علاقه‌مندان به خودرو ایجاد می‌کند. ازاین‌رو، افراد علاقه دارند تا با دریافت گواهینامه بین‌المللی، با اتومبیل خود فراتر از مرزها را نیز پیمایش کنند. به همین دلیل می‌خواهیم مراحل دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی را برای علاقه‌مندان به سفرهای برون‌مرزی شرح دهیم.

در این مطلب راهنمای دریافت گواهینامه بین‌المللی رانندگی را به‌طور کامل شرح خواهیم داد. این راهنما شامل مراحل و هزینه‌های مرتبط با دریافت این گواهینامه رانندگی است. بنابراین اگر قصد دارید تا با اتومبیل شخصی خود یک سفر فرامرزی را تجربه کنید، تا پایان مطلب با ما همراه شوید.

گواهینامه بین المللی چیست؟

در ابتدا لازم است تا مفهوم گواهینامه بین‌المللی را برای افرادی که با این موضوع آشنا نیستند، شرح دهیم. گواهینامه بین‌المللی یک مدرک معتبر رانندگی است که به شما اجازه می‌دهد تا در برخی کشورها، با اتومبیل شخصی خود رانندگی کنید. این مدرک به‌شکل کارت یا دفترچه صادر می‌شود و اعتبار آن یک سال یا سه سال است. با استفاده از این سند، می‌توانید در کشورهای خاصی رانندگی کنید. گواهینامه بین‌المللی صادر‌شده از سوی نهادهای ایرانی مورد پذیرش کشورهای مختلفی قرار دارد.

اقتصاد پرس

نهاد رسمی صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی در ایران، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی است. این گواهینامه علاوه بر زبان فارسی، به هفت زبان دیگر نیز ترجمه می‌شود. این زبان‌ها شامل انگلیسی، فرانسوی، روسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی و چینی هستند.

برای صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی چه باید کرد؟

صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی را در ایران، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی بر عهده دارد. با ارائه مدارک لازم به این کانون و همچنین پرداخت هزینه، می‌توانید گواهینامه بین‌المللی رانندگی دریافت کنید. این گواهینامه بین یک الی سه سال اعتبار دارد و با استفاده از آن می‌توانید در برخی کشورها رانندگی کنید.

به این منظور می‌توانید با تکمیل مدارک لازم، به دفاتر این کانون در استان‌ها مراجعه کنید. همچنین امکان صدور آنلاین برای متقاضیان در داخل کشور نیز وجود دارد. برای ثبت‌نام آنلاین گواهینامه بین‌المللی، می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

مدارک لازم برای صدور گواهینامه بین المللی رانندگی عبارتند از:
•گواهینامه معتبر رانندگی
•عکس پرسنلی ۴*۳
•اصل و کپی صفحه اول گذرنامه
•تکمیل فرم درخواست صدور گواهینامه بین‌المللی

پرداخت هزینه صدور گواهینامه که در جدول زیر به‌صورت مشروح آمده است

اقتصاد پرس

پس از تهیه مدارک و ارسال آن‌ها به‌صورت حضوری یا آنلاین و همچنین پرداخت هزینه، بایستی برای دریافت گواهینامه به مراکز کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه کنید. در روش ثبت‌نام حضوری گواهینامه به‌صورت آنی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در روش ثبت‌نام آنلاین نیز گواهینامه به‌وسیله پست برای شما ارسال می‌شود و در بازه زمانی هفت روز کاری به دست شما خواهد رسید. البته برای ساکنین شهر تهران، امکان ثبت‌نام گواهینامه به‌صورت آنلاین و دریافت آن طی ۲۴ ساعت وجود دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.