کد خبر : 12816
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 17:39

چگونگی دریافت خودروی خارجی توسط جانبازان

چگونگی دریافت خودروی خارجی توسط جانبازان
مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص ‌شرایط اختصاص خودروی خارجی به جانبازان بالای ۵۰ درصد پس از ابلاغ قانون بودجه توضیح داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ “میثم اروز” روز پنجشنبه در جریان بازدید از مسکن ایثارگران زنجان در جمع خبرنگاران درخصوص ‌تسهیلات واردات خودرو توسط جانبازان، اظهار کرد: بنیاد شهید پس از ابلاغ قانون بودجه، پیش نویس آیین‌نامه واردات خودرو را آغاز کرد چون بر اساس بند «و» قانون، تکلیفی به دوش وزارت صمت برای خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه برای سایر مشمولان، تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است، افزود: در پیش نویس آیین نامه پیشنهاد کردیم تا واردات خودرو برای جانبازان از ۱۰۰ درصد سود بازرگانی معاف شود که توسط هیأت وزیران تصویب شد.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جانبازان ویژه بالای ۷۰ درصد ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد ۲۵ هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت.

بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوط است

وی گفت: سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت و طبق ماده ۱۹ آیین نامه مصوب هیأت وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوط است و هیچ جانبازی تاکنون حتی یک یورو ارز نگرفته و این مساله موضوع رایزنی این روزهاست.

اروز تاکید کرد: در مورد خودروهای داخلی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان با اقساط ۶۰ ماهه و سود چهار درصد در نظر گرفته شده و قرار است برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اقدامات متعددی برای خانه‌دار شدن جامعه ایثارگری صورت گرفته است، گفت: یکی از پروژه‌های مسکن ایثارگری در استان زنجان واقع است که ۱۰ هزار متر مربع زیربنا دارد و در هشت طبقه و هفت بلوک در حال ساخت است.

مهمترین مشکل این پروژه نبود نقدیندگی

اروز با بیان اینکه مهمترین مشکل این پروژه نبود نقدیندگی بود، اضافه کرد: در همین راستا پیگیری کردیم که ۲۲۴ وام برای افراد متقاضی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تعلق پیدا کند که خوشبختانه این موضوع محقق شد.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در استان تهران در شهر پرند نیز ۲۸۸ واحد در حال ساخت است، اضافه کرد: در استان مرکزی نیز نظیر همین پروژه برای ۲۶۴ نفر از متقاضیان در حال ساخت است و در مرحله تعیین قطعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه هدف بنیاد شهید این است که تمام ایثارگران صاحب زمین یا مسکن شوند، اضافه کرد: مقرر شده معافیت‌ها در نهضت ملی اعمال شود البته این مسکن‌ها شامل افرادی است که تاکنون از خدمات دولتی استفاده نکرده‌اند.

اروز با بیان اینکه ستاد مرکزی بنیاد شهید پیگیر حل مشکلات مسکن جامعه ایثارگری است، گفت: به دنبال این هستیم که همه جامعه هدف از این تسهیلات بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.