کد خبر : 5459
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 14:14

ایران به عضویت اتحادیه گردشگری جاده ابریشم درآمد

ایران به عضویت اتحادیه گردشگری جاده ابریشم درآمد
معاون گردشگری کشور از عضویت ایران به‌عنوان عضو مؤسس در ائتلاف بین‌المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور که در رأس هیأت گردشگری ایران به چین رفته است، با اشاره به تشکیل نشست اتحاد بین‌المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم در سال ۲۰۲۳، افزود: این ائتلاف که از روز جمعه دهم شهریورماه ۱۴۰۲ کار خود را آغاز کرده به ابتکار دولت چین شکل گرفته و در آن ۵۷ شهر از ۲۶ کشور حضور دارند که امکان عضوگیری جدید نیز وجود دارد.

او با اشاره به حضور ایران به‌ عنوان یکی از اعضای مؤسس اتحاد بین‌المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم در سال ۲۰۲۳، ادامه داد: سمنان به‌عنوان نماینده ایران عضو این ائتلاف است. این حضور فرصتی را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد تا بتواند ظرفیت‌های گردشگری خودش را با تأکید بر جاده ابریشم و سمنان معرفی و برنامه‌های آتی خود را در خصوص میزبانی شهردارهای عضو این اتحاد اعلام کند.

معاون گردشگری کشور ایجاد همکاری‌های مشترک در حوزه گردشگری بین کشورهای جاده ابریشم در مسیر زمینی و دریایی، هم‌افزایی بین این کشورها در برگزاری رویدادهای موضوع‌محور در زمینه جاده ابریشم، تسهیل در ارتقای صنعت گردشگری محلی و توسعه پایدار، برنامه‌های معرفی مشترک بین کشورها، اشتراک‌گذاری تجربیات در حوزه محصولات مرتبط با جاده ابریشم و بهبود و ارتقای برند جاده ابریشم را از جمله اهداف شکل‌گیری این ائتلاف برشمرد.

سمنان سال گذشته در اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم» عضو شد. حدود ۳۹ شهر ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارد که سمنان طولانی‌ترین مسیر جاده ابریشم در حدود ۶۰۰ کیلومتر را به خود اختصاص داده است.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.