کد خبر : 14152
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 - 8:36

خودرو باز هم گران می شود؟

خودرو باز هم گران می شود؟
مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت در خصوص افزایش مجدد قیمت خودرو توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سپهر دادجوی توکلی مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت گفت: در خصوص قیمت‌گذاری خودرو، شورای رقابت با توجه به وضعیت انحصاری بازار خودرو در کشور، موظف است برای ساماندهی این بخش بر اساس قانون دستورالعمل تدوین کند.

او گفت: بر این اساس، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو در قالب مصوبه ۵۴۳ تایید شد و اکثریت آرای شورا را کسب کرد و تا زمانی که تغییری در آن مصوبه صورت نگیرد ما هیچ تغییری در آن نخواهیم داشت و هر زمانی اعضای شورا نیاز به تغییر را تشخیص دهند پس از رأی‌گیری و اخذ اکثریت آرا در شورا، آن تغییر اطلاع‌رسانی خواهد شد اما در حال حاضر قیمت‌گذاری خودرو همچنان به روال قبل است.

دادجوی توکلی در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو گفت: همچنان طبق روال سابق، قیمت خودرو از سوی سازمان حمایت محاسبه و پس از آن به کارگروه خودروی شورای رقابت ارسال می‌شود. قیمت‌های ارسالی در صحن شورا بررسی و سپس در خصوص آنها رأی‌گیری می‌شود.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت در خصوص این که خودرو گران می شود یا خیر؟ گفت: در واقع این موارد بستگی به موارد مختلف مانند دلار، مواد اولیه و غیره دارد ولی در جلسه روز گذشته افزایش مجدد قیمت خودرو رد شد.

دادجوی توکلی گفت: مهم‌ترین کاری که شورا در این دوره انجام داده است حذف دلالی بوده که به رغم مخالفت‌ها و مقاومت‌های بسیار این اتفاق افتاد و باعث شد قیمت بازار به قیمت کارخانه در نزدیک‌ترین شرایط ممکن باشد. هم‌اکنون شورای رقابت نقش تعیین‌کننده در قیمت‌گذاری خودرو را دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.