کد خبر : 21163
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 - 10:28

خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو چه برنامه‌ای دارند؟

خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو چه برنامه‌ای دارند؟

روزنامه ایران نوشت: تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان و مونتاژکاران عامدانه کاهشی شده و به نظر می رسد هدف از کاهش صورت گرفته،‌ تحت فشار قرار دادن شورای رقابت است تا افزایش قیمت درخواست شده،‌ مورد موافقت قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه ایران از برنامه خودروسازان برای افزایش قیمت خودروها خبر داده است.

به گزارش ایران، تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان و مونتاژکاران عامدانه کاهشی شده و به نظر می رسد هدف از کاهش صورت گرفته،‌ تحت فشار قرار دادن شورای رقابت است تا افزایش قیمت درخواست شده،‌ مورد موافقت قرار گیرد. استدلال خودروسازان و مونتاژکارانی که تولید و عرضه محصولات خود را کاهشی کردند این است که به شورای رقابت ثابت کنند که با زیان در حال تولید هستند و اگر قیمت ها بالا نرود،‌ بازار خودرو دچار بهم ریختگی شدید می شود. اما گویا شورای رقابت در این مرحله از فشارها نمی‌خواهد کوتاه بیاید و هنوز با درخواست خودروسازان موافقت نکرده است.

روزنامه دولت اضافه کرده است: دلیل اصلی که خودروسازان می‌خواهند تغییر خودرو برای مشتری اتفاق بیفتد،‌ به خاطر کاهش تولید عامدانه و یا استاندارد۸۵گانه نیست، بلکه می‌خواهند خودروهایی که اصلاح قیمت داشته اند و شورای رقابت هم آن را تصویب کرده است،‌ ‌به فروش برسد. طی ماه های گذشته خودروسازان و مونتاژکاران با تکیه بر آپشن،‌ قیمت محصولات خود را میلیونی گران کردند و شورای رقابت هم در این مسیر خودروسازان و مونتاژکاران را همراهی کرد. شاید همین روی خوش شورای رقابت باعث شده که تولیدکنندگان و مونتاژکاران خودرو انتظار داشته باشند که با هر درخواستی که به شورای رقابت می برند، این مجموعه «نه» نگوید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.